Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Cukru

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-05-16
Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny

Polscy konsumenci są otwarci na nowe smaki i innowacje na rynku lodów. Rynek stał się bardziej zróżnicowany, a oferta ciekawsza. Na rynek lodów dotarł też wszechobecny trend prozdrowotny i będzie się jeszcze nasilał – ocenia Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

W sezonie 2016 roku ciekawostkami na rynku były m.in. lody bezlaktozowe, jogurtowe, bezglutenowe.

- Trendem, który będzie obowiązywał wszystkich jest na pewno fakt, że Polacy coraz częściej chcą jeść zdrowo i naturalnie. Zwracają uwagę skąd są poszczególne składniki, na obniżoną zawartość cukru, czy żywność zawiera barwniki i substancje konserwujące. Komunikacja oparta o wartości zdrowotne pojawia się w praktycznie każdej kategorii, a więc nie ominie również rynku lodów - mówi Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

- W zeszłym sezonie mieliśmy pierwsze jaskółki tego trendu, w tym roku trend ten zdecydowanie się umocni. Z tym, że zmienią się nieco proporcje i na pewno powstaną nowe rozwiązania w tym zakresie. Coraz więcej osób jest na diecie bezlaktozowej, nasze analizy trendów zdrowotnych pokazują, że jest to grupa konsumentów, dla której koszyk produktów na rynku zdecydowanie się poszerza – dodaje.

- Zeszłoroczny sukces marki Anita, która wprowadziła lody bezlaktozowe pokazuje, że ta grupa nie chce rezygnować z produktów, które lubi i bardzo chętnie będzie po nie sięgać, jeśli spełnią wymagania jej diety. Trzeba pamiętać, że w przypadku tej kategorii konkurencja jest zdecydowanie mniejsza niż na rynku lodów „normalnych” – mówi również Karolina Liberka z Feno.

Dodaje, że druga grupa dysfunkcyjna, która potrzebuje opieki produktowej, to osoby na diecie bezglutenowej.

- Co ciekawe duże marki od dawna miały w swoim portfolio lody dla bezglutenowców, ale nie komunikowały tej wartości na opakowaniu. W związku z tym, że pojawiło się zapotrzebowanie na tego typu produkty, producenci zmieniają sposób komunikacji poszczególnych wartości. Na rynku lodziarni pojawiły się już miejsca gdzie można zjeść zarówno lody jak i wafelki bezglutenowe. Obserwujemy rynek trendów i wiemy, że rosnącą kategorią na rynku są osoby na diecie wegańskiej. Dla niej także na rynku pojawiły się już pierwsze propozycje lodów wegańskich, które są 100% cruelty-free – podkreśla Karolina Liberka.

Firma analityczna Euromonitor International szacuje, że w 2016 roku wartość rynku wzrosła do 1,74 miliarda złotych, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

Według Euromonitora w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok. 2,6 proc. rdr do 1,67 miliarda złotych, a w 2014 roku wzrost wyniósł ok. 5,0 proc.

Rosną również wydatki Polaków na lody. Z danych Euromonitor wynika, że w 2016 roku statystyczny Polak wydał na lody średnio 45,20 złotego wobec 43,40 zł w 2015 r. W 2017 r. Polak wyda na lody już 46,40 złotego, a w 2018 r. 47,60 złotego.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, a zatem potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży.
Źródło: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
 
-Spożycie cukru w Polsce w 2016 r. wzrosło o prawie 2 kg na jednego mieszkańca
-Ceny kakao pozostaną stabilne w krótkim okresie
-Badanie: 40 proc. Polaków rezygnuje z deseru z laktozą, glutenem i cukrem
-IERiGŻ: W maju br. na krajowym rynku ceny cukru były stabilne
-Rynek cukru - raport IERiGŻ
-Na rynku lodów dominować będą nowe odsłony znanych deserów
-Związek Producentów Cukru w Polsce z kampanią edukacyjną dla konsumentów
-Produkcja czekolady i wyrobów spadła w ciągu czterech miesięcy roku
-Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie
-Pyłek kwiatowy, superfood od pszczół
-ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji
-Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny
-Mars razem z Nestle, Lindt i Ferrero zredukują liczbę kalorii w swoich słodyczach
-Wytwórnia Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy” zdobywa rynek i otwiera nowe lokale
-Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych
-Liczą straty
-Na słodko
-Zawarto porozumienie między plantatorami buraka a producentami cukru
-Polskie słodycze hitem eksportowym
-Co dalej z ideą powstania Polskiego Narodowego Holdingu Spożywczego na bazie KSC?
-Raport IERiGŻ: Rynek cukru 2016/17
-KZPBC: Ceny cukru mogą drastycznie wzrosnąć
-Produkcja cukru w Polsce wzrosła o 44 proc.
-W 2017/18 zniknie deficyt na światowym rynku cukru

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.