Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Cukru

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-05-18
ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji

Miody pitne to kategoria, która wpisuje się w obecne trendy rynkowe i konsumenckie zmierzające w kierunku produktów tradycyjnych i naturalnych. Jednak sprzedaż miodów utrzymuje się na stabilnym poziomie i kategoria ta potrzebuje promocji, by rosnąć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW).

- Mody pitne są produkcją niszową, utrzymującą się w ostatnich latach w miarę stabilnie na poziomie ok. 1 mln litrów rocznie. Sytuacja ta zasadniczo się nie zmienia i bez promocji, która dałaby odpowiednią informację konsumentom, trudno oczekiwać lepszych rezultatów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski.

- Konsumpcja miodów pitnych wpisuje się w aktualne trendy. Poszukiwane są produkty tradycyjne i naturalne. Miody pitne spełniają te warunki, jednak świadomość kategorii i wiedza na ich temat jest wciąż bardzo niska - dodaje.

- ZP PRW przygotował wniosek o nadanie miodom pitnym niesyconym znaku GTS. Jesteśmy przekonani, że to oznaczenie, wyróżniające tradycyjne produkty jakościowe, będzie szansą na ich promocję zarówno w kraju jak i zagranicą. Każde wsparcie w zakresie promocji jest dużą wartością dla miodów pitnych - zarówno tych syconych, jak i niesyconych – mówi również prezes ZP PRW.

Polska jest największym na świecie producentem miodów pitnych wytwarzanych tradycyjnymi metodami. Najbardziej dotkliwe ograniczenie rozwoju tej kategorii, to brak możliwości reklamy obowiązujący całą branżę winiarską.

Od 2008 roku producenci miodów pitnych syconych mają możliwość wyróżniania swoich produktów znakiem GTS, będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, natomiast miody pitne niesycone są pozbawione tej możliwości.

GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność) to europejski znak jakości nadawany produktom, których skład i sposób produkcji odpowiada tradycyjnej praktyce, lub które zostały wytworzone z tradycyjnie stosowanych surowców. Jest elementem europejskiego systemu oznaczeń, mającego na celu promocję wyjątkowych produktów o wysokiej jakości, powiązanych z tradycją i środowiskiem, w którym powstają.

Produkcja miodów pitnych w Polsce w ostatnich latach zbliżyła się o oscyluje wokół poziomu miliona litrów rocznie i chociaż to wciąż niewiele, to w porównaniu z latami 2005-2008 wzrost jest blisko dwukrotny. Dużą część wzrostu wygenerował eksport, czemu pomógł fakt, że od 2008 roku miód pitny jest zarejestrowany przez Komisję Europejską jako "Gwarantowana Tradycyjna Specjalność".

W zależności od technologii produkcji miody pitne dzielimy na sycone i niesycone. Z uwagi na udział miodu w trunku w Polsce mamy wybór od czwórniaków do półtoraków. W innych krajach miody pitne klasyfikuje się według smaku oraz użytych dodatków owocowych czy ziołowych.
Miody niesycone są rzadkością na polskim rynku, ale zdobywają coraz liczniejsze grono wielbicieli. Różnią się aromatem i smakiem od miodów syconych. Dzięki odmiennej technologii produkcji zachowują odżywcze walory miodu pszczelego.

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa to największa w kraju organizacja reprezentująca branżę. Zrzesza czołowych producentów i dystrybutorów wina i wyrobów winiarskich, zapewniając całej branży wsparcie eksperckie i prawne, aktywnie włączając się w proces legislacyjny oraz reprezentując sektor wobec organów administracji krajowej i organów UE.

W skład ZP PRW wchodzą: Awe-Bis, Bartex - Bartol, Bognar Wineries Polska, Dom Wina, Henkell&Co. Polska, Jantoń, LeMag, Martini Polska, Mazurskie Miody, Polska Dystrybucja Alkoholi, Warwin.
Źródło: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
 
-Spożycie cukru w Polsce w 2016 r. wzrosło o prawie 2 kg na jednego mieszkańca
-Ceny kakao pozostaną stabilne w krótkim okresie
-Badanie: 40 proc. Polaków rezygnuje z deseru z laktozą, glutenem i cukrem
-IERiGŻ: W maju br. na krajowym rynku ceny cukru były stabilne
-Rynek cukru - raport IERiGŻ
-Na rynku lodów dominować będą nowe odsłony znanych deserów
-Związek Producentów Cukru w Polsce z kampanią edukacyjną dla konsumentów
-Produkcja czekolady i wyrobów spadła w ciągu czterech miesięcy roku
-Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie
-Pyłek kwiatowy, superfood od pszczół
-ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji
-Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny
-Mars razem z Nestle, Lindt i Ferrero zredukują liczbę kalorii w swoich słodyczach
-Wytwórnia Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy” zdobywa rynek i otwiera nowe lokale
-Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych
-Liczą straty
-Na słodko
-Zawarto porozumienie między plantatorami buraka a producentami cukru
-Polskie słodycze hitem eksportowym
-Co dalej z ideą powstania Polskiego Narodowego Holdingu Spożywczego na bazie KSC?
-Raport IERiGŻ: Rynek cukru 2016/17
-KZPBC: Ceny cukru mogą drastycznie wzrosnąć
-Produkcja cukru w Polsce wzrosła o 44 proc.
-W 2017/18 zniknie deficyt na światowym rynku cukru

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.