Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Cukru

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-05-25
Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie

Wydatki na słodycze wzrosną w tym roku zarówno globalnie, jak też w Polsce. W kolejnych latach wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie – ocenia DnB Bank Polska. W tym roku globalne wydatki na słodycze sięgną niemal 180 mld dolarów. Polski rynek zwiększy wartość do ok. 4,4 mld dolarów w 2018 roku.

W kolejnych latach polski rynek będzie wzrastać bardziej dynamicznie niż światowy (3-5 proc. w zależności od szacunków). Pomaga w tym eksport (1/3 produkcji), planowane uwolnienie cen cukru jesienią br. i poprawiająca się sytuacja materialna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+. Trendy na rynkach światowych (diety, nacisk na zdrowe odżywianie i tradycyjne metody produkcji) będą obecne również w Polsce. Możemy spodziewać się wysypu nowych smaków, limitowanych edycji i większej konsumpcji słodyczy luksusowych.

– Polski rynek cechuje silna konkurencja wewnętrzna i nieustanne „promocje”. Rośnie też wpływ ukraińskich producentów, którzy korzystają z niższych cen cukru, i coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów. Dlatego uwolnienie europejskich cen cukru pomoże naszym producentom odzyskać udziały w sprzedaży. Istotnym wsparciem dla naszej branży może być poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+ – mówi Bogna Zasadzka, menedżer ds. klientów strategicznych, region Wielkopolska, DNB Bank Polska.

Światowy rynek słodyczy rozwija się w stałym tempie ok. 1,5 proc. rocznie. Jego wartość wyniesie w tym roku - według Euromonitor International - niemal 180 mld dolarów, tj. o 2,7 mld dolarów więcej niż w 2016 r. Stabilny wzrost sprzedaży - 1,5 proc. w porównaniu do 2016 r. - branża będzie zawdzięczać przede wszystkim rynkom Azji, Europy Zachodniej i USA.

Największy wzrost zanotuje rynek azjatycki, gdzie sprzedaż słodyczy wzrośnie o 2,5 proc., sięgając wartości 40,4 mld dolarów. Na drugim miejscu uplasuje się Europa Zachodnia – 53,3 mld dolarów i wzrost o 1 proc. Na trzecim miejscu będą Stany Zjednoczone, z wartością sprzedaży sięgającą 37,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 1,9 proc.

Polski rynek słodyczy wart jest – według KPMG - ok. 3,2 mld dolarów i rośnie w średniorocznym tempie 3-5 proc. Podobnie będzie w tym roku. Warto podkreślić, że 1/3 polskiej produkcji to eksport, głównie do Wielkiej Brytanii i Niemiec, w czym bardzo pomaga liczna polska społeczność w tych krajach. Polski rynek słodyczy ma duży potencjał rozwojowy, gdyż pomimo systematycznego wzrostu wartości, Polacy w dalszym ciągu konsumują 3 razy mniej słodyczy (3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe) niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie). Szacuje się więc, że docelowa wartość polskiego rynku sięgnie 4,4 mld dolarów w 2018 r.
Wpływ na rozwój polskiego (i europejskiego) rynku będzie mieć z pewnością planowane uwolnienie kwot produkcji i cen cukru od września br. Pozwoli to europejskim firmom obniżyć koszty produkcji słodyczy o ok. 0,5 mld dolarów. Niemniej jednak, w przypadku polskich producentów, wzrost może hamować niełatwa współpraca z sieciami handlowymi, wymuszającymi coraz niższe marże.

Coraz większy udział mają produkty uwzględniające nie tylko modę na diety, ale także biorące pod uwagę potencjalne problemy zdrowotne klientów związane np. z alergiami, obecnością cukru czy nietolerancjami pokarmowymi. Wg globalnej bazy nowych produktów, analizowanej przez firmę badawczą Mintel, 14 proc. nowych produktów, które pojawiły się na rynku w latach 2014 – 2016 miało zerową bądź bardzo niską zawartość cukru, zaś największy odsetek innowacji produktowych miało związek ze zmniejszoną lub zerową obecnością alergenów. Według ostatnich danych, około 60 proc. producentów słodyczy w Polsce uważa, że konsumpcja produktów typu light zdecydowanie wzrośnie w najbliższych kilku latach.

– Następuje zmiana w zachowaniach i preferencjach konsumentów, którzy dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów. Coraz większą uwagę zwracają na obecność naturalnych składników i zdrowe dodatki. Jest to również zgodne ze światowymi trendami w konsumpcji słodyczy – mówi Bogna Zasadzka.

Dodatkowo, producenci i dystrybutorzy dostrzegają znaczenie alternatywnych kanałów dystrybucji. Główne kanały będą stanowiły supermarkety, hipermarkety i dyskonty, jednakże rosnące grono bardziej wymagających konsumentów będzie poszukiwać słodyczy w miejscach ze zdrową żywnością lub wyspecjalizowanych sklepach. Producenci słodyczy coraz częściej podkreślają również stosowanie najwyższej jakości surowców czy tradycyjnych, rzemieślniczych metod produkcji.

– Trendy te znajdą swoje odbicie w ofercie skierowanej do polskich konsumentów, których zdecydowana większość uważa, że obecny asortyment słodyczy nie jest wystarczający. Możemy więc spodziewać się nowych smaków, rodzajów opakowań, wariantów sezonowych czy limitowanych edycji. Niewykluczone, że większym zainteresowaniem będą cieszyły się również wyroby luksusowe – zauważa Bogna Zasadzka.
Źródło: portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
 
-ZPC Box: Wysokie ceny jajek spędzają sen z powiek producentom żywności
-Deregulacja rynku cukru to szansa na poprawę rentowności producentów słodyczy i napojów?
-Nadchodzą znaczące zmiany na rynku cukru
-Polacy słodzą mniej. Jednak dane mówią wyraźnie: spożywamy więcej cukru
-Polska skorzysta na zniesieniu kwot cukrowych
-Spożycie cukru w Polsce w 2016 r. wzrosło o prawie 2 kg na jednego mieszkańca
-Ceny kakao pozostaną stabilne w krótkim okresie
-Badanie: 40 proc. Polaków rezygnuje z deseru z laktozą, glutenem i cukrem
-IERiGŻ: W maju br. na krajowym rynku ceny cukru były stabilne
-Rynek cukru - raport IERiGŻ
-Na rynku lodów dominować będą nowe odsłony znanych deserów
-Związek Producentów Cukru w Polsce z kampanią edukacyjną dla konsumentów
-Produkcja czekolady i wyrobów spadła w ciągu czterech miesięcy roku
-Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie
-Pyłek kwiatowy, superfood od pszczół
-ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji
-Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny
-Mars razem z Nestle, Lindt i Ferrero zredukują liczbę kalorii w swoich słodyczach
-Wytwórnia Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy” zdobywa rynek i otwiera nowe lokale
-Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych
-Liczą straty
-Na słodko
-Zawarto porozumienie między plantatorami buraka a producentami cukru
-Polskie słodycze hitem eksportowym

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.