Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Informacje prasowe

Teleinfo  2004-06-01
E-rynek zbytu

Do podstawowych korzyści handlu internetowego należy obniżka kosztów ostrożnie można zakładać kilkuprocentowe oszczędności. Zmniejszają się też wydatki na poszukiwanie klientów i rozmowy telefoniczne. Giełdy umożliwiają również analizę trendów rynkowych i poczynań konkurencji.

W ciągu ostatnich dwóch lat na giełdach pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Wpływa na to coraz powszechniejsze przekonanie, że Internet jest narzędziem dla biznesu, a nie tylko źródłem informacji i rozrywki.

- Wiele firm zaczęło korzystać z sieci, ponieważ zostały zmuszone do tego przez kontrahentów zagranicznych, gdzie przesyłanie cenników, ofert czy kontakt przez Internet jest praktyką powszechną - wyjaśnia Bartłomiej Niewiński, prezes OPENKontakt.

- Nie chodzi tu tylko o agresywne obniżanie cen za pomocą aukcji. Bardzo istotne są oszczędności procesowe, dzięki którym spadają koszty obsługi zaopatrzenia i znacznie poprawia się kontrola nad kosztami w ogóle - stwierdza Rafał Jabłonka, dyrektor działu zarządzania produktami Marketplanet. Ten trend zauważyła też konkurencyjna platforma Xtrade, która co prawda skupiła się na obsłudze dużych przedsiębiorstw, ale zaczęła zapraszać MSP do korzystania ze swoich narzędzi.

Większość polskich giełd wystartowała w latach 2001-2002. Do dziś działa licząca się dwudziestka. Przetrwały tylko te, które dobrze odróżniły się od konkurencji i dokonały silnej polaryzacji, skupiając się na unikatowych cechach swoich usług.

Giełda biznes ofert OPENKontakt postawiła na liczbę użytkowników i minimalną ingerencję pomiędzy zainteresowanymi stronami. Prawie 90 proc. klientów stanowią firmy z sektora MSE - Od samego początku ewoluowaliśmy tak, aby udostępnić użytkownikom narzędzie upraszczające do minimum sposób pozyskania kontrahenta, ale tylko jeśli chodzi o pierwszy kontakt - odnalezienie się firm, dalej już transakcje są finalizowane według indywidualnych potrzeb - wyjaśnia Bartłomiej Niewiński.
Podobną strategię przyjęła krakowska platforma NetBrokers, koncentrująca się na branży rolnej. Po I kwartale br. liczba klientów przekroczyła 2,5 tys., a spółka notuje zyski. Na sektorze MSP koncentruje się także Getin.pl, którego raczej można nazwać katalogiem firm i pasażem handlowym niż faktyczną platformą e-commerce. Ma jednak kilkutysięczną bazę stałych użytkowników.

Na rynku surowców skupia się Warszawska Giełda Towarowa (WGT). - Publiczna oferta pozwala na uzyskanie najlepszej ceny, a obie strony zyskują poczucie bezpieczeństwa, gdyż obsługę transakcji prowadzi gielda. Pieniądze trafiaja najpierw do WGT, która wypłaca je sprzedającemu po, weryfikacji - objaśnia model sprzedaży Artur Zur, członek zarządu giełdy.

W odróżnieniu od innych marketplaces na WGT handel odbywa się podobnie jak na rynku papierów wartościowych - poprzez biura maklerskie zgłaszające transakcje i obsługujące procesy przetargów.

Platformy B2B można również wykorzystać jako najszybsze źródło informacji także w przypadku bardzo gorącego towaru - niespłaconych zobowiązań. Niszę rynkową handlu długami zagospodarowały m.in. serwisy www.długi.pl i www. windykacja.pl. - Korzystamy z Internetu jako źródła wstępnej informacji na temat dlużnika.

Kiedy wierzytelności rzędu kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy złotych są wystawione na sprzedaż, często przez kilka agencji zajmujących się obrotem wierzytelnościami, od razu wiadomo, że dłużnik jest w fatalnej sytuacji finansowej. Internetowe giełdy stanowią cenne źródło danych, jednak chyba częściej korzystają z niego same firmy windykacyjne - mówi Paweł Król, dyrektor zarządzający z firmy windykacyjnej Prosper Finance.

Małe i średnie firmy coraz intensywniej korzystają z możliwości handlu internetowego, ale wciąż jeszcze są do nadrobienia zaległości nie tylko w stosunku do Europy Zachodniej; wyprzedzają nas również przedsiębiorstwa zza wschodniej granicy

- Jeśli chodzi o aktywność, to Polska w porównaniu z użytkownikami z krajów b. ZSRR jest daleko w tyle. Wielu naszym przedsiębiorcom wydaje się, że są nowocześni, ale jeśli chodzi o wykorzystanie Internetu czy szybkość odpowiedzi na
e-maile, jesteśmy daleko za Wschodem i Zachodem - uważa Bartłomiej Niewiński.
Również i inni prowadzący giełdy internetową widzą konieczność edukacji firm z sektora MS Piotr Kaczanowski z Xtrade, platformy, na którą 20 proc. klientów stanowią właśnie małe i średnie firmy, zamierza wyjaśniać wątpliwości przed wszystkim poprzez spotkania bezpośrednie

- Planujemy ruszyć z serią spotkań warsztatowych poświęconych platformie aukcyjno-przetargowej na które będziemy zapraszać osoby odpowiedzialne w firmach za politykę zakupową i kosztową - mówi Piotr Kaczanowski.
Firmy MSP mają małą wiedzę na temat z: awansowanych metod e-commerce, takich ja e-procurement.&

Częstym problemem jest wrzucanie różniących się od siebie metod handlu elektronicznego do jednego worka pod nazw aukcje. Mimo widocznych zalet, spora część przedsiębiorców odnosi się do platform ze sporą rezerw Handel wykorzystujący e-giełdy nie zmienia diametralnie istniejących procedur w firmach, jednak wielu pracowników działu zakupów boi się utraty pracy. - Firmy obawiają się też tego, jak zareagują dostawcy, jeśli zostaną zaproszeni do takiego przetargu - dodaje Piotr Kaczanowski.

Niestety, nie wszystkie pomysły dają się skopiować bezboleśnie do innego sektora. Internet wy hurraoptymizm ogarnął kilka lat temu również przedstawicieli branży owocowo-warzywnej. Próby zintegrowania handlu świeżymi owocami na platformach internetowych zakończyły się fiaskiem. Na stronie Greenmarket.pl wciąż straszy napis sprzed półtora roku o niepełnej funkcjonalności serwisu ze względu na fazę testów Serwis warzywa-owoce.pl nie zmienił wyglądu od dwóch lat.

Marcin Nowak, kierownik działu importu w firmie Darex, komentuje to następująco: - Rynek owoców i warzyw preferuje kontakty bezpośrednie. Ponadto w branży owoców powszechną praktyką jest powtórne ustalana z dostawcą wartości zakupu w przypadkach załamania się popytu.

Niejednokrotnie jest ona kilkakrotnie mniejsza od tej na pierwotnej fakturze. Internet nie daje takich możliwości negocjacji. - Nowe pole do popisu Kilka miesięcy temu zalety e-commerce zostały odkryte dla sektora administracji publicznej. Zgodnie z wytycznymi Strategii Informatyzacji Rzeczypospolitej Polskiej na lata 2004-2006 ePolska, oraz unijnym programem eEurope 2005 znowelizowano prawo zamówień publicznych, które zezwala teraz na przeprowadzanie aukcji elektronicznych w trybie zamówień publicznych tna razie do wysokości 60 tys. EUR). W najbliższych miesiącach można spodziewać się gwałtownego przyrostu urzędów kupujących na giełdach elektronicznych.

Dotychczas pionierskie aukcje m.in. dla urzędów w Szczecinie i Warszawie przeprowadzi Marketplanet. W grudniu ub.r. powstała Polska Platforma Przetargowa wchodząca w skład Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych (PWPW). - Sam rynek administracji jest tak szeroki, że prawdopodobnie nie będzie go w stanie obsłużyć, jedna organizacja mówi Krzysztof Zalewski z PWPW Platforma zamierza skupić się na rynku zamówień publicznych, tak ze względu na jego potencjał, jak i podobne, państwowe korzenie. Dla sektora MSP to spora szansa na nowe kontrakty i rynek zbytu.

- W aukcjach mogą startować wszystkie firmy, które dopełnią wymogów formalnych. Zwycięzcę nie determinuje wielkość, ale zdolność do zejścia z ceny przy określonych warunkach dostawy - potwierdza Krzysztof Zalewski. Poważnym niebezpieczeństwem związanym z giełdami jest zamiana walki konkurencyjnej na walkę cenową.

- Oczywiste, że przedsiębiorcy chcący sprzedać swój towar będą musieli pogodzić się z niższą ceną, a tym samym mniejsza marżą. Należy jednak pamiętać, że na końcu każdej transakcji jest klient - w jego interesie jest dokonanie transakcja po jak najniższej cenie, która stanowi jedyną miarodajną i obiektywną relację wymiany między towarami - dodaje Artur Zur.

Jednak wojna cenowa pojawiająca się w warunkach zwiększonej konkurencji jest groźna. Żadna ze stron na dłuższą metę nie odnosi z takiej walki korzyści. Najczęściej zaczynają wygrywać nie firmy oferujące najwyższą jakość, ale te, które potrafią utrzymać minimalne wymagane standardy przy maksymalnie ograniczonej marży

Unijne perspektywy Polskim platformom raczej nie zagraża ekspansją zachodnich podmiotów Giełdy B2B o charakterze międzynarodowym już od dawna rozszerzą działalność na inne kraje, a lokalne dobrze opar wały swoje segmenty rynku.

Konkurencji nie obawia się Artur Zur z WGT: - Budowanie znaku firmowego i zaufania trwa latami. Nasza firma jest rozpoznawalna i dobrze oceniana w kręgach biznesu. Dlatego każdego potencjalnego konkurenta chcącego oferować podobne usługi i produkty do naszych czeka podobny proces uwiarygodnienia. Handlowanie w Internecie jest zaraźliwe, a najlepszą zachętą jest sukces znajomych firm.

Zdaniem Piotra Kaczanowskiego z Xtrade zainteresowanie aukcjami B2B systematycznierośnie. Często bywa tak, że firmy, które uczestniczyły w aukcja jako oferenci, chcą następnie organizować aukcje dla swoich dostawców Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega skuteczność tej formy prowadzenia negocjacji i systematycznie poszerza asortyment kupowanych tą drogą produktów czy usług.

 
Waluty
NBP z dnia: 2017-09-22
1 USD: 3.5651 spadek
1 EUR: 4.2746 spadek
1 GBP: 4.8369 spadek
1 CHF: 3.6807 spadek
[ komentarze, więcej... ]
Ogłoszenia
- dodaj
- zobacz
 
Reklama
Fresh-Market
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
RzetelnaFirma
 
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.