Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Informacje prasowe

Nowe Życie Gospodarcze  2000-07-09
Pierwsza taka giełda

Rozmowa z PAULĄ SYGUŁĄ - Prezesem Zarządu NetBrokers sp. z o.o.

Krzysztof Fronczak: NetBrokers Sp. z o.o. ma ambicje stać się pierwszą w Polsce internetową giełdą towarową, specjalizującą się w obsłudze rynku rolno-spożywczego. Daliście się, porwać wszechogarniającej, docierającej również do Polski, modzie na e-commerce?

Paula Syguła: To nie jest kwestia mody, a wymóg naszych czasów. Trudno też powiedzieć, że w kraju "załapaliśmy się" na fali internetowego szaleństwa. 0 projekcie internetowej giełdy produktów rolno-spożywczych zarząd Krak-Brokers SA, spółki będącej inicjatorem jej powołania, poważnie myślał już w zeszłym roku, a więc zanim dotarła ona do Polski. NetBrokers sp. z o.o. została powołana do życia 18 stycznia br. przez Krak-Brokers SA i osoby fizyczne. 21 marca do grona udziałowców dołączyła firma informatyczna ComArch SA, obejmując 30 proc. w podwyższonym kapitale spółki. Wyprzedziliśmy więc takie krajowe projekty internetowe, jak na przykład giełdy metali organizowane w ostatnim czasie przez "Prokom" z "Impexmetalem", czy "Computerland" ze "Stalexportem".

Zresztą nie o samo pierwszeństwo chodzi. NetBrokers stawia sobie przecież inne zadania niż tamte projekty - koncentruje się na rynku o bardzo specyficznych cechach. Podejmuje pionierskie przedsięwzięcie, nie mogąc liczyć na żadne wzorce do naśladowania. Wprawdzie podobne platformy działają lub zaczynają działać na świecie na różnych rynkach towarowych (stali, części samochodowych), ale tamte doświadczenia nie zawsze przystają do polskich warunków. Z niejaką satysfakcją dowiaduję się, że Nestle i Danone dopiero szykują się do tworzenia wirtualnego rynku produktów spożywczych. To potwierdza słuszność wybranej przez nas drogi.

Krzysztof Fronczak: Co to właściwie jest wirtualna giełda towarowa?

Paula Syguła: To platforma informacyjna działająca w Internecie. Oprogramowanie starczył dla niej ComArch SA, bazę danych o rynku towarowym i rentach - Krak-Brokers SA. Wirtualna giełda jest dostępna od 1 czer;a br. w Internecie na naszych stronach www. Jako pierwszy został uchomiony segment rynku mięsnego (mięso i jego elementy).

Program umożliwia przeglądanie i prezentację ofert handlowych w tabelach odpowiadających konkretnym towarom. Baza danych, dostępna non stop w czasie rzeczywistym, natychmiast odzwierciedla zachodzące rynku ofert zmiany. Jej adresatem są na razie przede wszystkim zakłady mięsne i ich klienci, ale niebawem stanie się też interesującą propozycją dla zakładów tłuszczowych, owocowo-warzywnych, maklerów towarowych, organizacji branżowych, firm i sieci handlowych.

Ważnym uzupełnieniem będzie serwis agrorynku, zawierający bieżące wiadomości, taryfy celne, analizy, komentarze i notowania z różnych innych rynków towarowych. Program będzie systematycznie rozwijany i wzbogacany o nowe funkcje: wyszukiwarkę, statystykę, historię rynków, tak by w końcu mógł być przekształcony w elektroniczną giełdę towarową.

Krzysztof Fronczak: Jak ocenia pani zainteresowanie tego typu przedsięwzięciem? W końcu proponujecie całklem nową technologię organizacji obrotu torowego na rynku rolno-spożywczym. Nie budzi ona nieufności klientów, postaw "poczekamy, jak się to sprawdzi"?

Paula Syguła: Chęć wzięcia udziału w nim zgłosiły już największe firmy z branży rolno-spożywczej - dostawcy i odbiorcy ofert. Mamy nadzieję, że do końca roku będziemy mieli ok. 500 klientów.

Krzysztof Fronczak: Obok dużych zakładów przetwórczych, w których informatyzacja zagościła już na dobre, jest w kraju ogromna liczba niewielkich firm i firemek, często na tzw. głębokiej prowincji, gdzie Internet bywa egzotyką. Jak dotrze do nich wasza oferta?

Paula Syguła: Tym klientom, którzy nie posiadają komputerów, NetBrokers zaoferuje sprzęt i oprogramowanie na korzystnych warunkach oraz niezbędne, naprawdę bardzo łatwe przeszkolenie. Program jest wyjątkowo prosty w obsłudze, nie wymaga od użytkownika praktycznie żadnego informatycznego przygotowania. Jestem głęboko przekonana, że w trakcie upowszechniania wirtualnej giełdy nie napotkamy ani barier natury technicznej, ani świadomościowej.

Krzysztof Fronczak: Jak zamierzacie przekonać do niej klientów?

Paula Syguła: Internetowa giełda towarowa ma wiele zalet. Działa w systemie on-line, umożliwiając stały przegląd na bieżąco aktualizowanych ofert. Korzystając z niej, klient unika pośredników, a więc i niemałych kosztów. Może też zapoznać się z ofertami konkurencji i szybko reagować na nie (np. podnosząc lub redukując cenę oferty własnej).

Może zaprezentować swoją firmę, jej znak firmowy, a więc prowadzić działalność marketingową i promocyjną, zapoznać się z tendencjami na rynkach obcych, sytuacją na innych rynkach towarowych (przewidujemy wprowadzenie również rosyjskiej wersji programu, co ułatwi kontakty handlowe z rynkami wschodnimi). W ten sposób zdobywa wiedzę pozwalającą mu mniejszym nakładem sił i środków zawierać dogodniejsze kontrakty. Jednym z istotniejszych wyznaczników w obrocie towarowym zawsze był, jest i będzie czas.

Proszę sobie wyobrazić, jak długo musiałoby trwać (i ile kosztować) zapoznanie się z ofertą np. stu producentów mięsa w tradycyjny sposób - za pomocą telefonu, faksu czy rozmów bezpośrednich. To samo, a nawet zdecydowanie więcej oraz taniej, można osiągnąć "od ręki", wchodząc na nasze strony internetowe. Już niedługo nie trzeba będzie nawet podnosić słuchawki telefonu, aby porozumieć się z interesującym klienta oferentem, gdyż tradycyjna transakcja zostanie zastąpiona handlem elektronicznym.

Krzysztof Fronczak: Z czego będzie żyło to przedsięwzięcie?

Paula Syguła: Na razie - z abonamentów, które nabywają uczestnicy giełdy oraz z wpływów z reklam zamieszczanych na giełdowych stronach. W kolejnym etapie zakładamy, że system abonamentowy zostanie zastąpiony prowizją od zawartych na wirtualnym parkiecie transakcji.

Krzysztof Fronczak: Kiedy to nastąpi?

Paula Syguła: Oceniam, że w połowie przyszłego roku może ruszyć w pełni elektroniczna giełda towarowa, spełniająca wymogi ustawy o giełdach towarowych, będącej obecnie w ostatniej fazie prac legislacyjnych. Chcemy wówczas zaoferować naszym klientom przejście od obecnej, wciąż jeszcze statycznej, bazy danych (tabeli ofert) na wirtualny parkiet, gdzie zawieraliby całkiem rzeczywiste kontrakty.

Krzysztof Fronczak


 
Waluty
NBP z dnia: 2017-09-22
1 USD: 3.5651 spadek
1 EUR: 4.2746 spadek
1 GBP: 4.8369 spadek
1 CHF: 3.6807 spadek
[ komentarze, więcej... ]
Ogłoszenia
- dodaj
- zobacz
 
Reklama
Fresh-Market
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
RzetelnaFirma
 
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.