Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Informacje prasowe

Mięso  2001-08-07
NetBrokers, czyli handel w sieci

W dzisiejszych czasach nie jest sztuką wytworzyć produkt. Cały problem tkwi w tym, jak go sprzedać, uzyskując przy tym atrakcyjną cenę. Z trudnością tą boryka się obecnie cały sektor rolno-spożywczy, z branżą mięsną niestety na czele... Poszukującym niekonwencjonalnych a skutecznych metod sprzedaży, krakowska firma NetBrokers proponuje handel przez Internet.

Spokojnie, nie jest to kolejny z rzędu internetowy sklep. Chodzi tu o działający w tejże sieci od czerwca ub.r. program - elektroniczny rynek towarowy lub inaczej - wirtualna giełda towarowa, narzędzie ułatwiające sprzedaż i zakup towarów. Program skierowany jest m.in. do zakładów mięsnych, zakładów tłuszczowych, zakładów przetwórstwa owocowo-warzywnego, grup producenckich, właścicieli dużych gospodarstw rolnych. W ramach systemu możliwe jest korzystanie z tabeli ofert, serwisu informacyjnego dotyczącego agrorynku oraz aktywny udział w aukcjach.

Program NetBrokers, bo o nim mowa, dostępny jest w Internecie na stronie www.netbrokers.com.pl. W chwili obecnej korzysta z niego ponad 1000 firm. Są to głównie duże zakłady przetwórcze, firmy handlowe, pośrednicy, eksporterzy i importerzy towarów, a więc zarówno podmioty poszukujące na rynku surowca, jak i chcące uplasować na nim swoją produkcję. Codziennie w programie znajduje się 1000 - 1500 ofert kupna i sprzedaży towarów rolnych i spożywczych (z czego "mięsnych" jest około 800).

Oferta skonstruowana jest tak, że zawarte są w niej pełne dane teleadresowe kupującego i sprzedającego. Dzięki systemowi producent ma możliwość dotarcia do dużej liczby potencjalnych odbiorców swoich towarów. Globalny zasięg Internetu umożliwia natomiast dotarcie do wręcz nieograniczonej liczby klientów.O popularności programu niewątpliwie świadczy fakt, iż ma on w chwili obecnej ponad tysiąc użytkowników, podczas gdy rok temu, w tym samym czasie, było ich jedynie kilkunastu podała Paula Syguła, wiceprezes Zarządu ds. marketingu i polityki informacyjnej. A wydawałoby się, że sektor rolno-spożywczy nie jest jeszcze wystarczająco w naszym kraju "skomputeryzowany" - dodała. Imponująco przedstawia się też wartość towarów, które znajdują się w tabeli: średnio jest to około 150 mln zł, a miesięczne obroty szacuje się na ok. 10-15 mln zł.

Zarówno liczba użytkowników, jak i ilość ofert stale rośnie. Poszerza się także różnorodność branż, które korzystają z programu. Na początku był to tylko rynek mięsa - dlatego ta branża reprezentowana jest obecnie przez najliczniejszą grupę firm (około 400 z 1000 firm). Największe zakłady mięsne, korzystające z naszego programu to: Zakłady Mięsne "Morliny" SA, Grupa Sokołów (ZM Mięstar w Tarnowie, ZM Jarosław, Iglomeat Dębica, ZM Koło, Farm Food Czyżew, Sokołowskie Zakłady Mięsne), Grupa Animex (ZM Agryf, ZM Mazury w Ełku, Suwalskie Zakłady Drobiarskie, Contipol, Ekodrob w Iławie), ZM Krotoszyn, ZM Tarczyński, ZM Duda Sosnowiec, ZM Duda Grąbkowo, ZM Mysław, ZM Mróz, Grupa Grupa Cedrob, ZM Pamso - wylicza Paula Syguła.

Obecnie bardzo dynamicznie przybywa podmiotów z nowych branż, szczególnie zbożowej i owocowo-warzywnej. Przedstawiciele firmy chcą, aby na platformie NetBrokers znalazły się podmioty z całego rynku towarowego, dzięki temu możliwe będzie osiągnięcie tak zwanej "komplementarności rynku". Zarząd firmy chce też, aby w strukturach systemu znalazł się również bank. Jego zadaniem będzie obsługa transakcji zawieranych w systemie aukcyjnym (rozliczanie wadiów, przyjmowanie wpłat depozytowych od kupującego itp.). Na żądanie zainteresowanych stron i przy spełnieniu określonych warunków bank będzie też gwarantem płatności, bądź płatnikiem transakcji (kredytodawcą kupującego), co pozwoli na natychmiastową zapłatę za towar dla producenta rolnego.

Spółka prowadzi już rozmowy na ten temat z kilkoma instytucjami bankowymi, Program jest niezwykle łatwy w obsłudze i nie wymaga instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania. Potencjalny użytkownik musi posiadać jedynie dostęp do Internetu. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego użytkownik otrzymuje kod firmy, identyfikator użytkownika i hasło, które umożliwiają korzystanie z programu. Program jest "przyjazny" dla użytkownika i posiada wiele pożytecznych narzędzi, ułatwiających korzystanie z niego. Przetwórca czy producent może zamieścić ofertę sprzedaży danego towaru.

Oferta jest ważna przez 7 dni, co zapobiega powstawaniu w programie ofert nieaktualnych. Po 7 dniach należy przedłużyć jej ważność, w przeciwnym wypadku oferta zostaje usunięta z tabeli. System umożliwia składanie ofert kupna i sprzedaży. Dzięki temu firmy handlowe, zakłady przetwórcze, sieci handlowe składając oferty kupna zgłaszają swoje zapotrzebowanie na towary, których poszukują na rynku. System nie tylko gromadzi oferty, ale także przetwarza zawarte informacje. NetBrokers kojarzy przeciwstawne oferty na dany towar. Jeśli cena deklarowanego kupna i sprzedaży nie różni się od siebie więcej niż 10%, system wysyła obydwu stronom informacje.

Dzięki tym mechanizmom NetBrokers niejako "podpowiada" obu stronom możliwe do zawarcia transakcje. Kontakt pomiędzy stronami odbywa się w tym momencie poza systemem. Kupujący i sprzedający kontaktują się ze sobą telefonicznie i omawiają szczegóły transakcji. Rola systemu w znajdywaniu partnerów handlowych jest jednak bardzo duża, dzięki niemu działy zaopatrzenia surowcowego zakładów przetwórczych mają możliwość dotarcia do szerszej grupy producentów rolnych spoza swojego rynku lokalnego. Firma NetBrokers w bieżącym roku wprowadziła również system aukcyjny.

Na razie, jako że jest to produkt stosunkowo najmłodszy, obroty generowane na aukcjach za pośrednictwem systemu NetBrokers wynoszą 1 - 3 mln zł miesięcznie. W aukcji uczestniczą podobnie jak w tabeli - dwie strony transakcji: wystawiający towar i licytujących - kupujący dany produkt. Dzięki systemowi aukcyjnemu producent ma możliwość uzyskania najwyższej ceny, jaką kupujący są skłonni zapłacić. Kupujący licytują dany towar, a wygrywa aukcję ten, który zaoferuje najwyższą cenę. System aukcyjny oprócz swojego podstawowego zadania - uzyskania lepszej ceny - może spełniać dla producenta funkcję zbierania zamówień, np. z odroczonym terminem dostawy.

Aukcja może więc być dla producenta narzędziem umożliwiającym planowanie wielkości produkcji oraz zabezpieczanie marż handlowych w odniesieniu do znanych kosztów wytwarzania. No dobrze, a ile to kosztuje? Miesięczny abonament to około 200-500 zł, bo tak naprawdę opłaty uzależnione są od typu klienta (odbiorca jednozakładowy, wielozakładowy, pośrednik, sieć) oraz od zadeklarowanej ilości wprowadzanych ofert. Wraz ze wzrostem aktywności klienta w systemie opłaty spadają. Najniższa opłata pobierana jest od klientów utrzymujących stałą liczbę aktualnych ofert.

NetBrokers nie pobiera prowizji od transakcji zawartych w systemie ofertowym, natomiast w aukcyjnym tak. Jest to 0,4% od kupującego i 0,2% od sprzedającego. Co istotne, pierwszy miesiąc korzystania z systemu jest w ogóle bezpłatny, a jeśli ktoś zdecyduje się podpisać umowę z NetBrokers na 15 miesięcy, otrzymuje bezpłatnie komputer wraz z dostawą i serwisem, szkolenie jak korzystać z systemu i bezpłatną kampanię reklamową stronach informacyjnych serwisu.
 
Waluty
NBP z dnia: 2017-09-22
1 USD: 3.5651 spadek
1 EUR: 4.2746 spadek
1 GBP: 4.8369 spadek
1 CHF: 3.6807 spadek
[ komentarze, więcej... ]
Ogłoszenia
- dodaj
- zobacz
 
Reklama
Fresh-Market
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
RzetelnaFirma
 
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.