Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Mięsa

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2018-08-24
Mięso i wędliny na karuzeli trendów

Przemysł mięsno-wędliniarski – tak jak w pozostałe gałęzie rynku spożywczego – jest podatny na szybko zmieniające się trendy. Producenci przypraw i dodatków dla tego sektora starają się więc wprowadzać wiele innowacji i nowości, również tych inspirowanych kuchniami świata.

Rynek przypraw i dodatków dla przemysłu mięsnego podlega takim samym zmianom jak inne gałęzie przemysłu, nie tylko spożywczego. Ogólną potrzebą jest szukanie rozwiązań usprawniających i ułatwiających życie - również z kwestią „eko” w tle. Podobne trendy i mody występują w przemyśle mięsnym - gama produktów plasterkowanych stale się poszerza, niektóre wyroby jak np. parówki czy kiełbaski są już pakowane na sztuki jako przekąska do zjedzenia, w okresie letnim półki sklepowe uginają się od obszernej oferty wyrobów grillowych. Producenci cały czas poszukają rozwiązań, którymi mogli by zaciekawić konsumenta i tak np. kilka lat temu pojawiła się moda na mięso sous vide czy przekąski z mięsa.

- W Libra Polska przede wszystkim duży nacisk kładziemy na projektowanie przypraw i dodatków w taki sposób, aby dzięki nim możliwe było tworzenie wyrobów mięsnych wyróżniających się czymś szczególnym na nasyconym już rynku mięsnym. Te szczególne wyróżniki kształtowane są właśnie przez trendy i mody, które od lat zakładają już redukcję dodatków z grupy E, powrót do tradycji i skojarzeń z dzieciństwa, dostarczanie pozytywnych doznań przy jedzeniu. Nie zmienia to jednak faktu że konsumenci w Polsce, również Ci napływowi, są dość zróżnicowani, nadal bardzo duży odsetek społeczeństwa poszukuje produktów relatywnie tanich dla których ilość dodatków z grupy E nie ma tak dużego znaczenia jak cena. To co jest wspólne dla każdego konsumenta to poszukiwanie produktu o dobrym smaku, dotyczy to zarówno klientów poszukujących tanich wędlin jak i dla tych, którzy przykładają dużą wagę do tego co jest zadeklarowane na etykiecie. Właśnie w obrębie smaku jako producent przypraw mamy duże pole do działania. Dlatego od prawie 2 lat w naszym zespole pracuje Kamil Bojko – doradca kulinarny, ściśle współpracujemy również z Marcinem Piotrowskim szefem kuchni, uczestnikiem I edycji Top Chefa - podkreśla Dariusz Papież, kierownik Działu Badań i Rozwoju Libra Poland Sp. z o.o.

Jak podkreśla, obserwowany od kilku lat w branży produktów mięsnych rozwój trendów prozdrowotnych tłumaczy chociażby większe zainteresowanie mięsem drobiowym oraz jego wyrobami powszechnie uważanymi za bardziej prozdrowotne od produktów z wieprzowiny. - To co producenci wyrobów mięsnych mogą zrobić to np. fortyfikowanie wędlin m.in. witaminami, co nie do końca okazało się rynkowym hitem, podobnie jak dodatek omegi 3 i 6. Skuteczniejszym działaniem może okazać się powoli wkraczający trend z związany z redukcją sodu w produktach mięsnych, w ofercie firmy Libra Polska mamy już przetestowany i wdrożony system umożliwiający niewyczuwalne zredukowanie soli o 25% - komentuje ekspert.
Z jednej strony klienci oczekują nowości i innowacji w kwestii przypraw i dodatków do mięs i wędlin, a z drugiej - są w tej kwestii konserwatywni i wybierają tradycyjne rozwiązania. – Konsumenci w produktach mięsnych oczekują zarówno nowości w kwestii smaku, który oczywiście jest ściśle związany z rynkiem przypraw, jak również tradycyjności, która kojarzy się im z dzieciństwem. Można natomiast zauważyć stale rosnący wpływ innych kultur na smak produktów mięsnych - moim zdaniem - najbardziej azjatyckiej. Natomiast to co jest najistotniejsze w projektowaniu nowych smaków to balans pomiędzy tym co nowe, a tradycyjne i od lat ugruntowane na rynku. Polscy konsumenci nie są przyzwyczajeni do wyrobów bardzo pikantnych lub skrajnie nietypowych, natomiast oczekują czegoś nowego, intrygującego, a nade wszystko smacznego. Aby sprostać tym wymaganiom codziennie testujemy różne połączenia przypraw i aromatów, wybrane z nich zaaplikowane w wyrobach mięsnych znajdują swoich koneserów na rynku – komentuje Dariusz Papież.

Źródło: www.portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
 
-Jak kształtować wizerunek mięsa w erze postprawdy?
-Produkcja drobiu na świecie rośnie wolniej niż zakładano
-Konsumpcja mięsa w Szwecji wciąż spada
-Szynka szwarcwaldzka, ser koryciński i kiełbasa lisiecka pod lupą Inspekcji Handlowej
-Ekspert: W polskim drobiarstwie pojawia się coraz więcej nowych inwestorów zagranicznych
-UE porozumie się z Ukrainą w sprawie bezcłowego importu drobiu?
-Wieprzowina cały czas tanieje
-Chiny: ASF zbliża się do granicy z Rosją
-Prezes PSPR: Certyfikaty są dużym obciążeniem dla branży rybnej, a ich efekty są mizerne
-Chińczycy zamieniają wieprzowinę na drób w obawie przed ASF
-74 ogniska ASF w Chinach
-Gobarto ze wzrostem wyników finansowych po trzech kwartach 2018 r.
-Chińczycy nie będą rozmawiać z rozdrobnionymi polskimi firmami, bo to tylko dla nich kłopot
-Dlaczego Polacy najchętniej sięgają po mięso z kurczaka? (badanie)
-Nowy prezes Gobarto: Chcemy eksportować wieprzowinę do USA od 2020 roku (wywiad)
-Polska wołowina obiera kierunek na zrównoważony rozwój
-Hongkong zaskakującym liderem importu polskiej gęsiny
-Polscy producenci jaj boją się konkurencji z Ukrainy
-Rosyjskie drobiarstwo ma kolejny problem
-Opłacalność produkcji trzody chlewnej jest najniższa od lat
-Rynek drobiu: Ukraiński MHP chce powalczyć z Brazylijczykami
-Czy Polska może wstrzymać import wieprzowiny z krajów gdzie panuje ASF?
-Inspekcja Weterynaryjna: Nie podzielamy optymizmu ministerstwa w kwestii ASF
-Drób: Amerykanie walczą o eksport do RPA

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.