Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Mleka

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-07-14
Złote czasy dla wody: Produkcja 2,5 razy większa niż mleka, spożycie wyższe niż piwa

W ostatnich latach produkcja wód butelkowanych w okresie letnim odnotowuje znaczący wzrost, co spowodowane jest głównie rosnącym popytem na rynku krajowym. Od 2013 do 2016 roku spożycie wody mineralnej oraz wody zwykłej naturalnej, niezawierającej dodatku cukru lub innego środka słodzącego ani aromatyzującego w Polsce wzrosło o 30 proc. – wynika z analiz ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas.

Według szacunków analityków Banku BGŻ BNP Paribas spożycie wody mineralnej oraz wody zwykłej naturalnej w Polsce (bez dodatków cukrów), w 2016 roku wyniosło 112 litrów na osobę, podczas gdy jeszcze w 2013 roku było to zaledwie 86 litrów. W analizowanym okresie konsumpcja wody przekroczyła poziom spożycia piwa, który w 2016 roku osiągnął blisko 100 litrów / os. Dodatkowo, prawie połowa z wypijanej w Polsce wody spożywana była poza gospodarstwem domowym – najczęściej w lokalach gastronomicznych.

Według danych GUS w 2016 roku produkcja wody mineralnej (niesłodzonej), w zakładach zatrudniających co najmniej 50 osób, zwiększyła się o 11,4 proc. do 3,9 mld litrów. Jeżeli doliczymy do tego wodę wytworzoną w małych zakładach, to według szacunków Banku BGŻ BNP Paribas produkcja mogła przekroczyć nawet 4,4 mld litrów.

Jak podkreśla Paweł Wyrzykowski, ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas to już trzeci rok z rzędu wzrostu produkcji. W 2016 roku była niemal o 32 proc. większa niż trzy lata wcześniej, a w porównaniu z 2010 rokiem wzrosła o 41 proc. - Produkcja wody w naszym kraju jest ponad 2,5 razy większa od produkcji mleka spożywczego – komentuje Paweł Wyrzykowski, ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

– Powyższe dane dotyczą wyłącznie wody, która nie zawiera cukru, innych substancji słodzących lub aromatyzujących. Warto zaznaczyć, że produkcja wody zawierającej te dodatki klasyfikowana jest jako produkcja pozostałych napojów bezalkoholowych bez soków owocowych. Wielkość tej produkcji w omawianym okresie była stabilna i wyniosła około 3 mld litrów – zaznacza Paweł Wyrzykowski.

Produkcja wód butelkowanych charakteryzuje się znaczącą sezonowością. W latach 2014-2016 od kwietnia do sierpnia średnia wielkość produkcji wody była o prawie 50 proc. większa niż przeciętna w pozostałych siedmiu miesiącach roku. Warto też zauważyć, że w lipcu produkuje się najwięcej wody – o 43 proc. więcej niż średnia w pozostałych miesiącach.

Mimo że eksport wód butelkowanych w Polsce w okresie 2014-2016 zwiększył się o 19 proc. do 50,6 mln litrów to produkowana w naszym kraju woda trafiła głównie na rynek wewnętrzny. Eksport stanowi ok. 1 proc. produkcji, największym odbiorcą polskiej wody były Stany Zjednoczone, gdzie w 2016 roku trafiło 28 proc. wolumenu eksportu tego produktu. Podobna ilość wody sprzedawana była na rynek brytyjski (27 proc.), a trzy kolejne rynki stanowiły nasi sąsiedzi – Czesi, Słowacy i Niemcy. Polskie wody sprzedawane były również do Rosji, gdzie trafiło 4 proc. całkowitego eksportu.

W 2015 roku wydatki na wodę mineralną i źródlaną w przeliczeniu na jedną osobę w gospodarstwie domowym wyniosły 55,32 zł rocznie i były większe niż wydatki na soki warzywne i owocowe (37,20 zł).

Źródło: portalspozywczy.pl / Bank BGŻ BNP Paribas


Źródło:
...
 
 

 ARTYKUŁY

-GDT: Silny wzrost notowań przetworów mlecznych
-Wartość importu produktów mleczarskich przez Chiny wzrosł o ponad połowę
-Drugi z rzędu rekordowy rok w produkcji serów dojrzewających
-Masło z największą dynamiką produkcji wśród artykułów mleczarskich
-KZSM będzie walczył z nieuczciwym wykorzystywaniem przewagi kontraktowej
-Niemcy: Ceny mleka ekologicznego na wysokim poziomie
-Przetwórcy mają lepszą ochronę w krajach starej Unii
-Rośnie zainteresowanie rolników paszami bez GMO
-Perspektywy rozwoju e-commerce w branży mleczarskiej są ogromne
-Mleczarze rozmawiali z ministrem rolnictwa
-Credit Agricole: Silny wzrost cen masła na aukcji GDT
-Serowe trendy na 2018 rok
-Rynek mleczarski czeka na decyzję KE
-Algieria wstrzymuje import ponad 500 produktów rolno-spożywczych
-Rynek lodów: Rośnie eksport, spada krajowa konsumpcja
-Valio płaci za odpowiedzialną produkcję mleka
-Ile za mleko płacą największe europejskie firmy spożywcze?
-Spółdzielnie mleczarskie na Food Show 2018
-Dobry rok dla producentów mleka - średnia cena skupu może być rekordowa
-Costa Coffee wprowadza kokosowo-sojowy zamiennik mleka
-Atradius przeanalizował wysokie ceny masła i mleka
-W listopadzie 2017 r. nadal rosły ceny mleka w skupie
-Spadają ceny produktów mlecznych
-Sytuacja na rynku mleczarskim staje się trudna

 

 ARCHIWUM

- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.