Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-09-13
Raport: Segment dyskontów w Polsce rósł w ostatnich latach ok. 15 proc. rocznie

- Dyskonty stanowią już niemal 30 proc. całej sprzedaży żywności w Polsce. Mimo że dynamika wzrostu spada (5,8 proc. wzrostu w 2016 roku vs. 13,4 proc. wzrostu w 2015 roku), segment sieci dyskontowych jest drugim najszybciej rosnącym w kraju. Co to oznacza dla producentów żywności? - informuje w raporcie A.T. Kearney.

W ostatnich latach dynamiczny rozwój formatu dyskontowego w Polsce spowodował znaczącą presję cenową i spadek cen żywności. Polska pozostaje jednym z najtańszych krajów, jeśli chodzi o średnią cenę codziennego koszyka zakupów w całej Unii Europejskiej. Polacy coraz chętniej robią zakupy w dyskontach nie tylko ze względu na cenę, ale i dostępne produkty. Kluczowym graczem na rynku jest Biedronka, która zmniejsza dynamikę nowo otwieranych marketów na rzecz zwiększenia wielkości koszyka zakupów - informuje w raporcie A.T. Kearney.

- Rozwój dyskontów zachęcił Polaków do zmiany postrzegania produktów opatrzonych marką własną sklepów detalicznych tzw. Private Label. Udział sprzedaży produktów marki własnej w odniesieniu do całkowitej sprzedaży rósł najszybciej na rynku polskim na tle krajów europejskich. Dobrze obrazują to dane z ostatnich 5 lat – polski rynek detaliczny zanotował wzrost udziału produktów marki własnej aż o 5 punktów procentowych i osiągniecie poziomu 24 proc. w całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce. – wskazuje Marcin Okoński, A.T. Kearney.

Jego zdaniem ciekawym zjawiskiem jest ewolucja dyskontów w wykorzystywaniu Private Label w swoich sklepach. Historycznie marka własna kojarzona była z niską ceną i słabą jakością. Obecnie dyskonty szczycą się jakością swoich produktów i promują swoje marki własne jako jeden z głównych czynników przyciągających konsumentów do sklepów. Do tego potrzebni byli fachowcy po stronie sieci handlowych, którzy umożliwili przygotowanie produktów konkurujących jakością z produktami markowymi.

Sieci dyskontowe poprzez swoją rosnącą siłę na rynku ustalają pewne praktyki we współpracy z producentami żywności i napojów, które umożliwiają sieciom osiąganie lepszych wyników biznesowych:

- Zachęcanie znanych producentów do produkcji marek własnych sieci dyskontowych, wykorzystując duży know-how po stronie producentów, jak również wysoką jakość ich produktów. Obecnie nawet najwięksi producenci żywności nie mogą sobie pozwolić na brak współpracy z dyskontami, coraz śmielej spoglądają w stronę marek własnych. Niemniej, nadal istotne jest ryzyko po stronie producentów żywności wskazujące na to, że współpraca z dyskontami w zakresie marek własnych bardzo mocno obniży sprzedaż markowych produktów.
- Zastosowanie niestandardowych opakowań (np. butelka 0,75 l Coca-Cola) pozwala sieciom unikać porównywalności cenowej z innymi sieciami, jak również zwraca uwagę konsumentów na inne opakowanie znanego produktu, które może wpływać na chęć zakupu. Wspomniana Coca-Cola, która jest bardzo restrykcyjna w stosunku do swoich opakowań (wzór butelki jest opatentowany), nawiązała współpracę z sieciami dyskontowymi w Polsce i zmieniła swoje butelki.

- Ograniczone możliwości dostarczania produktów wyłącznie do SKU o największej rotacji. Sieci są bardzo wymagające jeśli chodzi o liczbę SKU (artykułów) danego producenta, które są dostępne w sieci. Wyłącznie produkty zapewniające wysoką rotację oraz odpowiednie marże mają szansę znaleźć się na półkach w dyskontach. Nowości, innowacje produktowe, które potrzebują sporo czasu, zanim nabiorą skali i zyskają uznanie szerszej grupy konsumentów, nie mają co liczyć na przyjazne oko sieci. Stąd producenci muszą szukać innych kanałów dystrybucji dla swoich niszowych produktów.

- Niskie ceny produktów poprzez agresywne negocjacje. Naturalnie, w tym przypadku rolę gra skala (duży może więcej, a sieć taniej), a powszechny jest fakt, iż sieci dyskontowe są bardzo skuteczne w negocjowaniu cen swoich produktów. Dyskonty, bardzo dobrze wykorzystując też sytuacje rynkowe, czyli przejściowe kłopoty niektórych producentów żywności i napojów, są w stanie uzyskać bardzo dobre warunki cenowe, gwarantując przy tym bardzo duży wolumen sprzedaży, jak również często bardzo krótkie terminy płatności w takich przypadkach.

A.T. Kearney to wiodąca, globalna firma doradcza z biurami w ponad 40 krajach. To spółka partnerska, która zajmuje się projektowaniem rozwiązań gotowych do wdrożenia, przynoszących natychmiastowe rezultaty i budujących długoterminową przewagę konkurencyjną klientów.

A.T. Kearney w Polsce specjalizuje się w doradztwie strategicznym m.in. dla następujących branż: finanse i bankowość, handel i dobra konsumenckie, telekomunikacja, energetyka, przemysł ciężki (chemia i górnictwo) oraz transport i logistyka (lotnictwo i kolejnictwo).

Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Colliers International: Wzrost gospodarczy sprzyja ekspansji sieci handlowych i centrów handlowych w CEE
-PZPBM: Zakaz uboju rytualnego spowoduje jeszcze więcej cierpienia u zwierząt
-Rok 2017 lepszy niż 2016 dla MŚP
-Cedrob sfinansuje remont zabytkowej synagogi
-Wcześniejszy wymagania sieci stały się standardem
-Badania: Poparcie Polaków dla zakazu handlu w niedziele zaczęło spadać
-Handel w niedziele: Co dalej z projektem?
-Małpka chce znaleźć nowego inwestora branżowego
-Afryka trudna dla biznesu
-Black Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerceBlack Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerce
-Koszyk cen: jaja i pomidory podbijają ceny w dyskontach
-PRCH: Zakaz handlu w niedziele doprowadzi do fali zamknięć małych sklepów
-Coraz więcej szykan dla polskich firm we Francji
-Organizacje rolnicze apelują o układ handlowy pomiędzy Wielką Brytania i Unią Europejską


 
Archiwum
- Listopad 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.