Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy
2019-11-06
FRSiH 2019: Konsument się zmienia, choć wolniej niż chciałby tego rynek

- Jeszcze kilka lat temu konsumenci w Polsce nie byli wyczuleni na takie kwestie, jak marnowanie żywności, ekologia czy czysta etykieta. Świadomość konsumencka rośnie, ale jedna rzecz to świadomość, a druga - zachowania. Czasami działania rynku i konsumentów nie idą w parze - powiedziała Dominika Maison, ekspert EIT Food w obszarze zachowań konsumenckich, profesor psychologii, dziekan Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, właścicielka firmy badań konsumenckich Maison&Partners, podczas debaty "Konsument 4.0 w soczewce trendów zmieniającego się świata", która odbyła się w ramach XII edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
- Są firmy, które stawiają na innowacje, chcą dać lepszy, wyjątkowy produkt, ale nie zawsze konsument za tym podąża. Dlaczego? Bo wiele postaw i przekonań jest nieświadomych, np. konsumenci wiedzą, że coś jest zdrowe, ale na poziomie nieświadomym taki produkt kojarzy im się jako niezbyt smaczny, dlatego go nie kupią. To nie do końca uświadomiony konflikt w głowie konsumenta. Wyzwaniem jest skuteczna komunikacja. Konsument zmienia się wolno, wolniej niż chcieliby tego producenci. Trzeba naprawdę dużo wysiłku, by wprowadzić innowacyjny produkt, większość nowości się nie sprawdza - mówiła ekspertka.

Jak ma się kwestia personalizacji do masowości rynku żywności? Czy konsument faktycznie tęskni za produktem uszytym na miarę, czy to mit?

- Jestem za podejściem segmentacyjnym, nie ma jednego konsumenta, ludzie się różnią w wielu wymiarach, zestawach cech. Są typy konsumentów i na ich podstawie możemy znaleźć grupę docelową działań marketingowych. Są oczywiście osoby, które maja potrzebę personalizacji, chcą się wyróżniać i podkreślają też swoją indywidualność żywnością. Ale większość ma potrzebę przynależności, podobieństwa, nie wyróżniania się - uważa Dominika Maison.

Czy zmiana w świadomości konsumentów jest związana z wejściem na rynek nowego pokolenia, wychowanego na marszach klimatycznych?

- Tradycja buntów konsumenckich w odniesieniu do firm, które postępują nieetycznie, wciąż jest u nas nowa. Co ciekawe, jeśli ktoś się buntuje, to raczej osoby w wieku 30-40 lat, wcale nie młodzież.

Konsument jest siłą, która może powiedzieć ,,nie", ale w Polsce taka postawa wciąż raczkuje. Badałam przypadki konkretnych negatywnych zjawisk – zaledwie 3-4 proc. badanych je kojarzyło. Zaznajomieni ze sprawą rzadko deklarowali wpływ takich zjawisk na ich wybory konsumenckie. Ważne było, że produkt jest fajny. W krajach zachodnich bojkoty mają dłuższą tradycję i są forpocztą zmian. Ważne jest, byśmy świadomie wybierali produkty. Żeby coś było dobrej jakości, musi więcej kosztować. Najtańsza żywność nie będzie dobrej jakości, a i etycznie może być wątpliwa - podsumowała Dominika Maison.
Źródło: dlahandlu.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Import awokado w Niemczech bije rekordy
-Jurgiel pyta KE i MRiRW o import zbóż z Ukrainy Europoseł Krzysztof Jurgiel pyta i zarzuca możliwość dopuszczenia na unijny r
-Białoruś chce sprzedawać więcej drobiu do Chin
-Misja mniejsza emisja
-FRSiH 2019: Konsument się zmienia, choć wolniej niż chciałby tego rynek
-Badanie: Rośnie grupa konsumentów, dla których promocja nie jest wystarczającym powodem do zakupu
-Wskaźnik cen żywności FAO na najwyższym poziomie od sierpnia 2018 r.
-Czeladzkie centrum handlowe szuka właściciela
-Czy polski konsument jest odpowiedzialny?
-Opinie ważnym elementem wiarygodności e-sklepu - badanie
-Rafał Krauze z trnd Polska na X FRSiH: Konsumenci bronią marek, które lubią i cenią
-ARiMR zakończyła kontrole w gospodarstwach rolników
-KE: Prognoza plonów roślin uprawnych w UE
-Gobarto: HoReCa wciąż nie jest rynkiem producenta


 
Archiwum
- Listopad 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.