7 grudnia w całym kraju zostanie przeprowadzona kampania zachęcająca Polaków do identyfikacji ,w trakcie zakupów, źródła pochodzenia produktów i preferowania tych zaczynających się od kodu 590 czyli wyprodukowanych w Polsce.
#Wybieram590 jest ogólnopolską akcją społeczną, edukującą i promującą patriotyzm konsumencki. - Czym jest patriotyzm konsumencki? Krótko mówiąc - to świadomy wybór produktów, które powstały na terytorium Polski.
- Niewiele osób wie, że kod 590 to kod naszego kraju. Myślę, że powinniśmy to podkreślać, aby konsumenci mieli świadomy wybór. Aby brali pod uwagę skąd pochodzą produkty w sklepach - mówi dziennikarka Anna Popek
- Uważam, że trzeba wspierać polskich producentów. Nie mamy się czego wstydzić, powinniśmy się chwalić tym co powstaje w Polsce. Czuję się patriotą i uważam, że pokazywanie patriotyzmy to wspieranie tego, co nasze - mówi dziennikarz Maciej Kurzajewski.
- Nazwisko mnie zobowiązuje, więc wiec powiem, że polskie jabłka są najlepsze i nigdzie jabłka nie smakują tak dobrze - mówi Joanna Jabłczyńska.
- Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak ważne jest to z jakiego kraju pochodzą produkt, które jemy. Nie zdawałem sobie sprawy, że jest coś takiego jak 590. Chcę być świadomym człowiekiem. Mieszkamy w Polsce, płacimy tutaj podatki a więc pomagajmy sobie wzajemnie - mówi aktor Jacek Lenartowicz.
W przyszłym tygodniu organizatorzy akcji przedstawią wyniki raportu, w ramach którego przeprowadzono symulację tego, jak zmiana nawyków konsumenckich wpłynie na kondycję ekonomiczną i oszczędności kraju.
Źródło: www.dlahandlu.pl
|