Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - UE
www.tf.pl
2005-12-20
Dopłaty pomagają wygrać z konkurencją

Bez unijnych subsydiów do artykułów rolno-spożywczych polskim firmom trudno będzie zdobywać rynki poza Wspólnotą. Polscy producenci szybko do nich przywykli.

- Liberalizacja światowego handlu nie będzie dla Polski tak dotkliwa, jak dla całej Unii Europejskiej, która w związku ze zmniejszeniem eksportu będzie musiała ograniczyć produkcję surowców rolno-spożywczych - uważa Marian Brzóska, członek zespołu konsultacyjnego w Kancelarii Prezydenta.

Na rynek unijny zaczną napływać tańsze produkty. Polskim producentom trudniej będzie sprzedać w państwach Wspólnoty mrożonki i soki. Przedsmak trudności mieliśmy latem tego roku, gdy do Europy trafiły duże ilości tanich mrożonych truskawek z Chin.

Jednak już teraz trzy czwarte naszego eksportu nie jest dotowane, ponieważ trafia do państw Unii. Pozycja polskiej żywności jest na rynkach Wspólnoty coraz silniejsza. Od stycznia do października tego roku polskie firmy wyeksportowały żywność wartą 5,02 mld euro, z czego eksport do UE wyniósł 3,7 mld euro. W analogicznym okresie ubiegłego roku wartość eksportu wyniosła odpowiednio 3,68 mld euro i 2,64 mld euro.

Na rynku unijnym konkurujemy głównie niską ceną. To jednak, według Wiesława Łopaciuka z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, wkrótce się zmieni, bo stopniowo tracimy przewagę cenową. - Polskie firmy będą musiały skoncentrować się na wypromowaniu silnych marek - uważa Łopaciuk.

Po 2013 r. trudniej będzie firmom polskim konkurować z unijnymi poza Wspólnotą. - Cały polski sektor rolno-spożywczy będzie mniej konkurencyjny od unijnego, ponieważ jeszcze przez najbliższych kilka lat będzie trwało stopniowe wyrównywanie dopłat bezpośrednich dla polskich rolników - uważa Waldemar Broś, wiceprezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. Innego zdania jest Marian Brzóska, który podkreśla, że za kilka lat wsparcie dla rolników będzie co najmniej trzykrotnie większe niż obecnie, ponieważ m.in. zmniejszy się liczba gospodarstw.

Najtrudniej będzie wygrać konkurencję na rynkach, gdzie już teraz rywalizujemy z firmami spoza Unii. Zniesienia subsydiów obawia się branża mleczarska. Poza UE eksportujemy głównie mleko w proszku, masło i sery. Od stycznia do listopada Agencja Rynku Rolnego wypłaciła mleczarzom 130 mln zł.

- Subsydia rekompensują w tej chwili niskie ceny światowe - mówi Tadeusz Nadrowski, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Ostrołęka. Mleko w proszku z zakładu w Ostrołęce jest wysyłane m.in. do Egiptu, Meksyku i Algierii, gdzie konkuruje głównie z produktami ze Stanów Zjednoczonych i Nowej Zelandii.

Do tej pory dzięki dopłatom do eksportu udało się polskim firmom z branży mięsnej skutecznie rywalizować w m.in. w Rosji, Białorusi i Kazachstanie z konkurentami z Brazylii, Argentyny i Stanów Zjednoczonych. Przez jedenaście miesięcy tego roku Agencja Rynku Rolnego wypłaciła eksporterom wołowiny z Polski łącznie 48 mln zł. - W tej chwili nie ma wsparcia do eksportu półtusz wieprzowych, co znacznie utrudnia zdobycie rynków poza Unią - mówi Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Zniesienia dopłat do eksportu nie obawia się Polski Koncern Mięsny Duda, ponieważ już teraz korzysta z nich w niewielkim stopniu. - Niekorzystne byłoby dla nas tylko zniesienie dopłat wprowadzonych przez Unię okresowo w przypadku nadprodukcji wieprzowiny - mówi Maciej Duda, dyrektor generalny koncernu.


Źródło: Rzeczpospolita

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Rolniczy handel detaliczny
-Europa i Nowa Zelandia wiodące w agendzie zrównoważonego rozwoju mleczarstwa
-Krajowa Federacja Producentów Zbóż dołączyła do Polskiej Koalicji Biopaliw i Pasz Białkowych
-Dobra wiadomość dla unijnych eksporterów żywności. Sfinalizowano umowę z Chinami, która będzie chronić przed podrabianiem set
-W grupie siła
-EEC 2017: Młode wilki i rekiny biznesu na European Start-up Days
-Kolejni goście potwierdzili udział w Europejskim Kongresie Gospodarczym
-Jabłka i pomidory to najpopularniejsze owoce i warzywa w UE
-99% normy
-Wzrost greckiego PKB nie oznacza końca kryzysu
-Komisja Europejska tnie prognozy zbiorów kukurydzy w UE
-Rosja uznaje zarzuty ministra Sawickiego za obraźliwe
-Parlament Europejski przyjął przepisy ułatwiające zakazywanie upraw GMO
-Powstanie mapa praktyk protekcjonistycznych w UE


 
Archiwum
- Czerwiec 2020
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.