Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-09-06
W 2016 r. wzrosło spożycie per capita piwa, spadło wina i miodów, a wódki bez zmian

W 2016 roku statystyczny Polak wypił więcej piwa niż rok wcześniej, ale mniej wina i miodów pitnych, zaś spożycie wódki na głowę pozostało bez zmian – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2016 roku wzrosły dostawy na rynek krajowy wódek oraz win gronowych.

W danych GUS wynika, że w 2016 statystyczny Polak wypił 99,5 litra piwa (otrzymywanego ze słodu, o objętościowej mocy alkoholu 0,5 proc. i więcej) wobec 99,1 litra w 2015 roku i 98,9 litra w 2014 roku. Dla porównania w 2013 roku było to 97,7 litra na głowę, w 2010 roku – 90,2 litra, a w 2005 roku – 80,7 litra.

Według GUS w 2016 statystyczny Polak wypił też 5,8 litra wina i miodów pitnych wobec 6,3 litra w 2015 roku i także 6,3 litra w 2014 roku. Dla porównania w 2013 roku było to 5,8 litra na głowę, w 2010 roku – 6,9 litra, a w 2005 roku – 8,6 litra.

Z kolei spożycie na głowę wódek, likierów i innych napojów alkoholowych w przeliczeniu na 100% nie zmieniło się w ciągu ostatnich trzech lat i wyniosło 3,2 litra w 2016 roku (tyle samo co w 2015 i 2014 roku). Dla porównania w 2013 roku było to 3,6 litra na głowę, w 2010 roku – 3,2 litra, a w 2005 roku – 2,5 litra.

GUS podał też, że dostawy piwa ze słodu na rynek krajowy (bez eksportu, ale wliczając import) wzrosły w 2016 roku o 0,3 proc. do 38,1 mln hektolitrów z 37,97 mln hektolitrów w 2015 roku.

Dostawy na rynek krajowy wódek, likierów i innych napojów alkoholowych w przeliczeniu na 100% wzrosły o 5,4 proc. do 1.259 tys. hektolitrów z 1.194 tys. hektolitrów, w tym wódki czystej o 4,9 proc. do 900 tys. hektolitrów z 858 tys.

Z kolei dostawy wina i miodów pitnych spadły o 6,5 proc. do 2.268 tys. hektolitrów z 2.427 tys. hektolitrów, w tym win gronowych (łącznie z wermutem) wzrosły o 4,2 proc. do 1.347 tys. hektolitrów z 1.293 tys. hektolitrów.

Źródło: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Coraz więcej szykan dla polskich firm we Francji
-Organizacje rolnicze apelują o układ handlowy pomiędzy Wielką Brytania i Unią Europejską
-Badanie: Millenialsi oczekują szybszej dostawy, ale nie chcą za nią dopłacać
-KIPDiP: Zakaz uboju rytualnego zablokuje rozwój polskiego drobiarstwa na lata
-II edycja Food Show - zapraszamy w 11-13 marca 2018 r. do Katowic!
-Statystyczny Polak ma do wydania rocznie ponad 28 tys. zł
-Stanisław Magdij na FRSiH: Mniejsi dostawcy są coraz bardziej elastyczni
-Marcin Suski na FRSiH: Dostawcy produktów wegetariańskich rosną w siłę
-Dorota Cacek na FRSiH: Jaki producent jest atrakcyjny dla HoReCa?
-Federacja Polskich Banków Żywności nawiązała współpracę z GS1
-Ekspert: Konsumpcja zbudowała wzrost gospodarczy
-FRSiH 2017: Handel stoi marką własną (pełna relacja)
-FRSIH 2017: Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów (pełna relacja)
-FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów


 
Archiwum
- Listopad 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.