Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-09-08
Patriotyzm konsumencki - czy polskość produktu ma znaczenie dla kupujących?

- Coraz więcej Polaków deklaruje, że „polskość” marki zachęca ich do zakupu danej marki. W roku 2016 było to 6 na 10, w 2017 już 7 na 10 badanych - wynika z danych raportu „Patriotyzm konsumencki Polaków 2017”.

Jak wynika z raportu znaczenie kraju pochodzenia produktu wśród Polaków rośnie, nadal jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie dla większości kategorii. Jednak artykuły spożywcze to kategoria, dla której polskie pochodzenie jest nadal szczególnie istotne (60%).

Dane pokazują, że badani nie zawsze trafnie potrafią zidentyfikować polską markę. Co więcej jedynie niewielki odsetek korzysta ze specjalnej aplikacji do tego stworzonej. Więcej na ten temat czytaj tutaj:

Twórca aplikacji Pola: Codzienne zakupy też mogą być formą patriotyzmu

Jednak z drugiej strony Polacy świadomie i dojrzale podchodzą do decyzji zakupowych. Znaczna część z nich sprawdza podczas zakupów informacje, czy produkt został wyprodukowany w Polsce.

Zdaniem twórców raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017” informowanie na opakowaniach o polskim pochodzeniu produktu najczęściej zachęca do zakupu w postaci identyfikatorów „Produkt Polski” (46% wskazań), „Produkt Polski, Gwarancja Jakości” (43%) oraz „Teraz Polska” (40%). Wśród młodych najlepiej rezonuje hasło: Produkt polski, kupując dajesz pracę".

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel, przyznaje, że pochodzenie jest istotnym atrybutem wpływającym na decyzje zakupowe produktów spożywczych. Polscy konsumenci stają się bardziej świadomi, a także dociekliwi, i w coraz większym stopniu poszukują zapewnień o bezpieczeństwie i wysokiej jakości produktów - mówi Honorata Jarocka.

Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A, przyznaje, że polskim firmom ciężko jest przebić się poza granice naszego kraju i rozwinąć działalność na rynku międzynarodowym. Jest to spowodowane zwykle mniejszymi możliwościami przetwórczymi lub niższym budżetem na działania promocyjne, które sprawiają, że ciężko jest im konkurować ze światowymi gigantami. - To dlatego warto wspierać rodzimych przetwórców, zwłaszcza tych, którzy posiadają naprawdę dobre produkty - podkreśla Jerzy Kurowski.

Jakub Kołodziej, członek zespołu zarządzającego firmy Roleski, przyznaje, że polski konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz częściej kieruje się rozumem a coraz mniej emocjami podczas zakupów. - Nas to bardzo cieszy, ponieważ być może dzięki temu szybciej odejdą w zapomnienie czasy ccc - czyli cena czyni cuda. My skupiamy się na tym, żeby jako firma Roleski dostarczać produkty, które odpowiadają wymogów klientów świadomych - dodaje Jakub Kołodziej.

Źródło: MB; www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Coraz więcej szykan dla polskich firm we Francji
-Organizacje rolnicze apelują o układ handlowy pomiędzy Wielką Brytania i Unią Europejską
-Badanie: Millenialsi oczekują szybszej dostawy, ale nie chcą za nią dopłacać
-KIPDiP: Zakaz uboju rytualnego zablokuje rozwój polskiego drobiarstwa na lata
-II edycja Food Show - zapraszamy w 11-13 marca 2018 r. do Katowic!
-Statystyczny Polak ma do wydania rocznie ponad 28 tys. zł
-Stanisław Magdij na FRSiH: Mniejsi dostawcy są coraz bardziej elastyczni
-Marcin Suski na FRSiH: Dostawcy produktów wegetariańskich rosną w siłę
-Dorota Cacek na FRSiH: Jaki producent jest atrakcyjny dla HoReCa?
-Federacja Polskich Banków Żywności nawiązała współpracę z GS1
-Ekspert: Konsumpcja zbudowała wzrost gospodarczy
-FRSiH 2017: Handel stoi marką własną (pełna relacja)
-FRSIH 2017: Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów (pełna relacja)
-FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów


 
Archiwum
- Listopad 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.