Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mięsa
www.netb.pl
2018-01-12
Polacy chętniej jedzą mięso z krokodyla niż pytona i szarańczę

- Najbardziej hardkorowymi produktami, który w ogóle mi nie schodziły, były pyton i szarańcza. Poza tym słabo sprzedawała się wołowina wagyu. Okazało się, że klienci wolą zapłacić 200 zł za wielbłąda niż 400 zł za najlepszą wołowinę na świecie. Za to najlepiej sprzedały się zdecydowanie krokodyl i renifer, a do tego kangur - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce.

Jak mówi Grzegorz Stępień dla klientów "Egzotycznych Mięs" kluczowego znaczenia nie miała cena, a warunki smakowe i wygląd mięsa.

- Byli to klienci bardzo ciekawi nowych smaków. Lubią gotować, prowadzą blogi, profile na Facebooku, nagrywają filmiki. Zdecydowaną większość stanowili ludzie poniżej 40 roku życia. Miałem wśród klientów 20-latków, którzy potrafili zapłacić tysiąc złotych za 5 kg mięsa. Ale nie wracali. A w tym biznesie chodził o powracalność klientów albo odpowiednią skalę zamówień - przyznaje.

Stępień przyznaje, że z 330 kg pierwszego zamówienia w 2015 roku po dwóch latach udało mu się sprzedać 300 kg.

- Mam jeszcze trochę w zamrażarce, bo to, co zostało ma datę przydatności 3 lata. Dużą część wyjadłem sam ze znajomymi. Dostarczyłem to mięso do 25 restauracji i kilkuset klientów detalicznych. Problem polegał na tym, że klient przyjeżdżał po pół kilo i nie wracał. Miałem zaledwie kilku klientów, którym egzotyczne mięsa zasmakowały tak, że nałogowo wracali, ale też po małe ilości. Tego się obawiałem i to się sprawdziło - mówi.

Głównym czynnikiem, który zdecydował o braku stałego zainteresowania klientów była cena - czasami wielokrotnie wyższa niż w przypadku np. wysokiej jakości wołowiny.

- Po pewnym czasie zacząłem sprzedawać na minimalnej marży, praktycznie na granicy opłacalności, żeby tego nie utylizować. Pewna restauracja w Zabrzu robiła sezonowe, tematyczne menu. Zamawiali ode mnie dość dużo mięsa, ale w pewnej chwili powiedzieli stop i wrócili do swojej karty głównej. Tak więc widziałem zainteresowanie klienta, ale jednorazowo - dodał.

W międzyczasie Stępień rozpoczął inne biznesy, m.in. otworzył przedszkole w Warszawie.

- Są to rzeczy, które przynoszą mi wymierny zysk i pochłaniają dużo czasu. Stwierdziłem, że za dodatkowy tysiąc złotych miesięcznie nie chce mi się nad tym pracować, bo jest to dość duże poświęcenie. Później jeszcze raz wysyłałem oferty, wybrałem się na targi. Poznałem wielu świetnych ludzi, naprawdę znane osoby. Wszyscy byli zachwyceni moją ofertą, natomiast od deklaracji do realizacji jest zazwyczaj bardzo daleka droga - przyznaje.

Dlaczego pozyskanie klienta w postaci Modesta Amaro nie stało się lokomotywą sukcesu dla firmy? Z jakiego powodu mięso z wielbłąda sprzedawało się w Polsce lepiej niż australijska wołowina?

Zachęcamy do lektury pełnej treści rozmowy z Grzegorzem Stępniem w Strefie Premium.

Źródło: AT/portalspozywczy.pl

 
 
 
NetBrokers
-ZD Stasin: Nie zatrudniamy ani jednego pracownika spoza Polski
-Redukcja problemu
-ASF u dzików: 58 nowych przypadków choroby
-Unijny handel mięsem drobiowym (analiza)
-IERiGŻ: Pogarsza się kondycja finansowa przetwórców ryb
-IERiGŻ: Branża drobiarska wciąż odczuwa skutki grypy ptaków
-3 wyzwania dla polskiego drobiarstwa u progu 2018 roku
-IERiGŻ: W 2018 roku dalsze pogorszenie warunków chowu trzody
-IERiGŻ: W 2018 dalszy spadek produkcji i cen wołowiny w UE
-Spadła sprzedaż ryb i owoców morza z Norwegii do Polski
-Polacy chętniej jedzą mięso z krokodyla niż pytona i szarańczę
-Niemiecki potentat drobiarski inwestuje w "czyste mięso"
-Oskarżeni o sprzedaż napompowanego wodą mięsa z kurczaka nie przyznają się do winy
-Rok 2018 może być trudniejszy dla producentów trzody niż 2017


 
Archiwum
- Styczeń 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.