Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-03-07
W branży transportowej w Polsce 20 proc. pracowników to kobiety

W branży transportowej w Polsce 1/5 pracowników to kobiety – wynika z raportu Eurostatu. Najwyższy odsetek w Unii Europejskiej odnotowano na Cyprze - 31%, a najniższy w Luksemburgu - jedynie 12%. Jak wygląda praca w tej „męskiej” branży? Oto historie kobiet, które od dwóch dekad robią karierę w logistyce.

Branża transportowa w Polsce to w 20% kobiety i w 80% mężczyźni – wnika z danych Eurostat Labour Force Survey*. Biorąc pod uwagę odsetek pań, nasz kraj znajduje się w połowie europejskiej stawki. Najwięcej kobiet w tej branży jest na Cyprze (31%), we Francji (27%) i w Czechach (26%). Najmniej w Luksemburgu (12%), Grecji i Słowenii (po 16%).

Równowaga w logistyce

Marta Jakubczak zaczęła swoją przygodę z logistyką pod koniec lat 90. w dziale spedycji międzynarodowej. Jak wspomina, w tamtych czasach rynek kurierski znacznie różnił się od dzisiejszego, przede wszystkim ze względu na mniejszy udział e-commerce oraz rozbudowane procedury celne (Polska nie była członkiem Unii Europejskiej). Dzisiejsze GLS Poland pamięta jeszcze jako Szybką Paczkę. Firma rozrastała się na jej oczach i przy jej udziale. Marta Jakubczak krok po kroku przechodziła przez różne szczeble rozwoju, a obecnie zajmuje stanowisko kierownika działu reklamacji w centrali GLS Poland. Dzisiaj nie wyobraża sobie życia bez logistyki, a najwięcej satysfakcji sprawia jej współpraca z ludźmi i możliwość współtworzenia nowych procesów.

– Chociaż w firmie przeważają mężczyźni, zarządzam 10-osobowym, typowo kobiecym działem - mówi Marta Jakubczak. - Cechy, które nas wyróżniają to obok dbałości o szczegóły, wielozadaniowość i podzielność uwagi. To bardzo ważne, kiedy czas odgrywa kluczową rolę, a dynamika sytuacji wymaga podejmowania szybkich decyzji. Podobnie jak w życiu, w biznesie ważne jest zachowanie równowagi i dawanie równych szans bez względu na płeć – dodaje.

Z tym zdaniem zgadza się Anna Gryczewska, od 6 lat kierownik filii GLS Poland w Siedlcach. Jednocześnie zwraca uwagę, że w logistyce istotne są przede wszystkim kompetencje.

– Myślenie strategiczne, zaangażowanie, konsekwencja w dążeniu do celu i umiejętność pracy pod presją czasu, to podstawa w branży kurierskiej – mówi Anna Gryczewska. - Owszem, cechy typowo kobiece ułatwiają codzienne zadania. Nikt, tak jak my, nie potrafi pogodzić wielu spraw na raz, szybko i skutecznie reagować w niespodziewanych sytuacjach, czy motywować i inspirować zespół. Zbudowanie pozytywnej atmosfery w relacjach z pracownikami, kurierami czy przewoźnikami jest niezmiernie ważne. Liczy się charyzma, pasja i zdolność roztaczania wizji kierunku, do którego dążymy – dodaje.
Pozytywne widoki na przyszłość

Kinga Młynarczyk, kierownik działu operacyjnego GLS Poland w Strykowie, ceni logistykę za różnorodność, liczne możliwości sprawdzenia się i wykazania w wielu dziedzinach.

– Mało brakowało i moja ścieżka kariery powędrowałaby w zupełnie inną stronę. Po maturze chciałam się po prostu usamodzielnić. Na ogłoszenie pracy w magazynie trafiłam przypadkowo. Nigdy nie myślałam o logistyce. Przeszłam rekrutację, okazało się, że to jest to – mówi Kinga Młynarczyk.

Dzisiaj pracuje jako kierownik działu operacyjnego i jest jednym z wielu przykładów kobiet, które odgrywają coraz większą rolę na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich w logistyce.

– Myślę, że siłą kobiet na takich stanowiskach jest znakomity kontakt z podwładnymi
i tworzenie dobrych relacji interpersonalnych wśród bardzo różnorodnych charakterów. Jesteśmy otwarte i staramy się pomóc w rozwiązaniu problemów. Dzięki temu kobieta–szef jest bardzo lubiana wśród pracowników – dodaje.

Z kolei Natalia Sielicka jest kierownikiem ds. transportu GLS Poland w Gdańsku. Zarządza dużym zespołem, składającym się z ponad 100 kurierów i 15 przewoźników. Zajmuje się optymalizowaniem, zarządzaniem i projektowaniem rejonów kurierskich. Dba także o to , aby praca zespołu odbywała się zgodnie z wdrożonymi procedurami i zachowaniem efektywności na zakładanym poziomie. Z logistyką związała się ponad 12 lat temu, jeszcze w czasie studiów. Cieszy się, że wybrała tę branżę na początku swojej drogi zawodowej. Rozwija się w niej i zaznacza, że transport coraz chętniej otwiera się na kobiety.

– GLS jest przykładem firmy, w której kobiety znalazły swoje miejsce na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej. Najważniejsze są kompetencje, umiejętności oraz zaangażowanie członków zespołu - mówi Natalia Sielicka. - Wzrost liczby kobiet w logistyce wynika z większej elastyczności pracodawców. Poza tym Polska to bardzo dynamicznie rozwijający się rynek, na którym branża logistyczna będzie się dynamicznie wzrastać. Bardzo ważne, by dużą częścią tego rozwoju były kobiety – dodaje.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Rosną globalne wydatki na cyfrową transformację
-Możliwości zakupowe Polaków rosną szybciej niż średnia dla UE
-Ile żywności eksportujemy do krajów naszych mundialowych rywali?
-Credit Agricole: Produkcja przemysłowa wyraźnie powyżej oczekiwań
-Pekao i KUKE mają wspólną ofertę dla eksporterów
-KE bierze się za stosowanie przez producentów podwójnych standardów
-Każdy supermarket może stać się elektrownią
-PRCH o zmianach zwyczajów zakupowych po ograniczeniu handlu
-Jakie triki stosują producenci żywności? Lista nadużyć jest spora
-5 trendów konsumenckich w branży piw rzemieślniczych
-Można składać wnioski o przyznanie wsparcia na "Restrukturyzację małych gospodarstw"
-3-4 października 2018 r. w Białymstoku odbędzie się Wschodni Kongres Gospodarczy
-Ekspert: Mundial to idealna okazja, aby pokusić się o jakąś niestandardową formę promocji
-Ekspert: RODO weszło w życie. Na co będą teraz zwracać uwagę regulatorzy?


 
Archiwum
- Czerwiec 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.