Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-10-01
Badanie: Za zakupy online Polacy płacą najczęściej bezgotówkowo

Kupując online, Polacy wolą używać metod bezgotówkowych, a zjawisko to wpisuje się w ogólny trend panujący w innych europejskich krajach. Co ciekawe, preferujemy jednak nieco inne instrumenty płatnicze niż pozostali mieszkańcy kontynentu.

Z raportu Bisnode wynika, że liczba sklepów internetowych zarejestrowanych w styczniu 2018 roku w naszym kraju wyniosła 29 tysięcy. Dynamikę rozwoju rynku najlepiej obrazuje fakt, że mamy tu do czynienia ze wzrostem rzędu 34 proc. na przestrzeni zaledwie pięciu lat. Rozwój rynku zakupów internetowych wiąże z konsekwentnym wzrostem płatności bezgotówkowych oraz coraz powszechniejszym korzystaniem z bankowości internetowej i mobilnej.

Jak wynika z najnowszego raportu NetB@nak opublikowanego przez Związek Banków Polskich na a koniec II kwartału 2018 roku liczba rachunków klientów posiadających dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 36,5 miliona, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy się przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy ponad 9 mln użytkowników ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,24 mln aktywnie korzystało z bankowej aplikacji mobilnej. W porównaniu do danych na koniec marca 2018 r. oznacza to wzrost o 15 proc.

Kondycja polskiego e-commerce jest również całkiem silna, jeśli porównać ją do stanu rynku europejskiego. Według danych z końca 2017 r. rodzime sklepy online stanowiły 5,2 proc wszystkich tego typu podmiotów z całego kontynentu.

Bezgotówkowe metody płatności ostatnio mocno zyskały jeśli chodzi o popularność w polskim społeczeństwie. E-commerce jest rynkiem, na którego przykładzie można bez trudu zaobserwować skutki tego zjawiska. Według raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, Polacy kupując w Internecie najczęściej wybierają szybki przelew typu pay-by-link. Taką odpowiedź wskazało 33 proc. badanych osób. Podobną popularnością cieszy się przelew tradycyjny z wynikiem 32 proc. Na trzecim miejscu plasuje się płatność kartą przy zamówieniu, na którą wskazało 31 proc. ankietowanych.

Jak widać trzy najpopularniejsze metody to rozwiązania z obszaru płatności bezgotówkowych. Dopiero na czwartym miejscu znalazła się forma zakładająca płatność gotówką przy odbiorze czyli wysyłka za pobraniem.

Odchodzenie od pieniędzy w formie papierowej, jako środka płatniczego przy e-zakupach wpisuje się w ogólny trend panujący w całej Europie. Od pozostałych mieszkańców kontynentu różnimy się jednak preferowanymi sposobami płatności bezgotówkowej. W tym kontekście, przeciętny Europejczyk najchętniej wybiera nie pay-by-link, a trzecią pod względem popularności w Polsce - kartę, dzięki której uiszcza należność za zakup przy składaniu zamówienia.

Oprócz wygody i szybkości transakcji, jakie gwarantują metody bezgotówkowe, ważny jest również aspekt bezpieczeństwa, który w nie mniejszym stopniu może zachęcać polskiego konsumenta do korzystania z tego typu form płatności. W tym kontekście przytoczyć można mechanizm Chargeback, który pozwala odzyskać użytkownikowi karty pieniądze w przypadku nieotrzymania zamówionego online przedmiotu lub jego niezgodności z opisem przedstawionym w ofercie. Przelewy pay-by-link, z kolei definiują z góry konta odbiorcy, co zabezpiecza wysyłającego przed dokonaniem zapłaty na niewłaściwe konto.

Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Do 2030 roku, elastyczne formy pracy przyniosą światowej gospodarce 10 bilionów dolarów
-Ekspert: Kampanie społeczne nie budują sprzedaży mleka, ani innych kategorii
-Powoli kurczy się potencjał konsumpcji jako silnika wysokiej dynamiki PKB
-IMS: Sklepy chcąc odrobić niehandlowe niedziele, sięgają po narzędzia intensyfikujące sprzedaż
-Ekspert: Poluzowanie ograniczeń w obrocie ziemią rolną to krok dobry, ale niewystarczający
-UOKiK: Zwiększy się ochrona praw konsumentów
-Giganci e-handlu w sądzie
-TVN: Reklamy przy „Kuchennych Rewolucjach” i „Masterchefie” najdroższe w cenniku
-Dane o Polakach na widelcu firm
-Prezydent Rosji poparł obniżkę VAT na owoce do 10 proc.
-Nowe kary za spanie w kabinie tira
-Premier: planujemy kolejne działania na rzecz gospodarki Polski Wschodniej
-Millenialsi kochają luksus
-Rząd przeznaczy 200 mln zł na stołówki szkolne


 
Archiwum
- Październik 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.