Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-10-22
Konsumencki patriotyzm Polaków nie przekłada się na zachowania zakupowe

Polskich konsumentów cechuje szczególny patriotyzm i przywiązanie do rodzimych produktów. Według badań firmy Mintel 55 proc. Polaków bardziej ufa żywności i napojom wyprodukowanym w Polsce. Niemal połowa konsumentów wykazuje większe zaufanie do produktów małych firm niż dużych koncernów. Nasz konsumencki patriotyzm nie przekłada się jednak na zachowania zakupowe. Tylko 15 proc. produktów rolnictwa ekologicznego Polacy kupują lokalnie – bezpośrednio od dostawców czy w lokalnych sklepach.

Coraz więcej ekspertów ds. żywienia przekonuje zaś, że najkorzystniejsze dla naszego zdrowia nie są wcale sprowadzane z drugiego krańca świata nasiona chia czy olej kokosowy, ale to, co rośnie tu i teraz, w naszej okolicy. Idąc tym tropem w maju i czerwcu powinniśmy wybierać polskie truskawki, we wrześniu śliwki, na jesieni smakować warzywa z dynią na czele, a zimą, która jest królową kiszonek sięgać po zakwaszone ogórki, kapustę czy buraki.

Krótki łańcuch dostaw

Wszystkie osoby, które chcą jeść zdrowiej powinny zainteresować się krótkimi łańcuchami dostaw żywności ekologicznej. Ich głównym celem jest zmniejszenie liczby pośredników pomiędzy rolnikiem lub producentem żywności, a konsumentem. Są one korzystne zarówno z punktu widzenia rolnika czy wytwórcy, jak i klienta końcowego.

Obecnie rolnicy otrzymują zaledwie ok. 21 proc. ceny detalicznej, którą klienci płacą w supermarketach. Sprzedawanie za pomocą krótkich łańcuchów dostaw to dla nich szansa na większy zysk. Klienci końcowi są zaś pewni, że żywność jest świeża i pełna walorów odżywczych, a cena producenta niższa niż ta po dodaniu marż pośredników.

Inne korzyści wynikające ze stosowania krótkich łańcuchów dostaw są następujące: przyczyniają się do mniejszej emisji CO2 i zanieczyszczenia środowiska (minimalizowany jest transport); pozytywnie wpływają na jakość produktów – dzięki nim ogranicza się: konserwowanie, chemizowanie, zamrażanie, napromieniowanie żywności. produkty są świeższe, ich jakość jest wyższa – nie trzeba ich przepakowywać i przez długi czas przechowywać, nie tracą walorów odżywczych; konsumenci mogą poznać produkt – dowiedzieć się jakie ma walory, jaka jest historia jego uprawy czy produkcji, między producentem a konsumentem tworzy się swego rodzaju więź i budowane jest zaufanie; łańcuch żywności jest bardziej przejrzysty – konsumenci wiedzą skąd pochodzi żywność, jak została wyprodukowana, jaki jest dochód producenta; rolnik czy przetwórca żywności zazwyczaj osiąga wyższą marżę niż w przypadku współpracy z dużymi dystrybutorami; ponieważ nie ma szeregu pośredników konsumenci zazwyczaj płacą mniej.

Krótki łańcuch dostaw w praktyce

Najczęściej producenci, którzy decydują się na bezpośredni kontakt z klientem oferują swoje produkty na targach, lokalnych festynach, w sklepach przewoźnych lub internetowych albo tworzą system tzw. koszyków / skrzynek, który polega na dostarczeniu klientowi do domu określonej ilości zamówionego uprzednio towaru.
Rzadziej spotyka się inicjatywy typu „sam nazbieraj”, w których nabywcy są zapraszani do zbioru produktów, które chcą zakupić. Aby bardziej efektywnie docierać do klientów producenci łączą się często w grupy czy zakładają kooperatywy – warto poszukać ich w okolicy, w której się mieszka, bowiem jest ich coraz więcej a asortyment dostarczanych za ich pomocą jest coraz bogatszy.

W Polsce ciekawą inicjatywą wspierającą kontakt pomiędzy producentem a odbiorcą końcowym jest LokalnyRolnik.pl. Użytkownicy po wejściu na stronę mogą zamówić warzywa, jaja, nabiał, mięso, wędliny, ryby, pieczywo, dania gotowe, produkty sypkie, przetwory, słodkości i napoje bezpośrednio od wytwórców. Zakup odbywa się bez udziału pośredników. Towar jest dostarczany maksymalnie w ciągu kilku dni.

Popularność portalu nieustannie rośnie i wciąż przybywa tych, którzy chcą kupować i sprzedawać za jego pomocą. Zupełnie inny model funkcjonowania krótkich łańcuchów dostaw zaobserwujemy we Francji czy we Włoszech. Tam władze lokalne promują je za pomocą zamówień publicznych na dostawę produktów do szkół, szpitali, domów opieki oraz innych obiektów publicznych. Przykładem są władze lokalne w Rzymie, które nakładają maksymalny okres trzech dni między zbiorem a spożyciem świeżych produktów rolnych używanych w posiłkach szkolnych. Wymóg ten jest obecnie stosowany w odniesieniu do 144 tys. posiłków szkolnych dziennie.

Krótkie łańcuchy dostaw są przyszłością

Biorąc pod uwagę rosnącą świadomość w zakresie zdrowego stylu życia oraz łatwy dostęp do technologii umożliwiających komunikację i handel, skracanie łańcuchów dostaw jest czymś najbardziej naturalnym. Wielu z nas pragnie powrotu do korzeni. Chcemy wiedzieć, gdzie i jak były uprawiane warzywa, na bazie których gotujemy zupę. Chcemy mieć pewność, że sięgamy po to, co zdrowsze i lepiej odpowiadające na potrzeby organizmu. Krótkie łańcuchy dostaw to umożliwiają.

Kampania „Jemy eko” jest finansowana przecz członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”.

Źródło: portalspozywczy.pl/pr

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Informacje o liczbie klientów i zwyczajach coraz ważniejsze dla strategii galerii
-Jak przygotować e-sklep na Black Friday?
-FRSiH: Ponad tysiąc uczestników dyskutowało o przeobrażaniach w sektorze spożywczym
-FRSiH 2018: Utrudnieniem dla handlu jest nieprzewidywalność prawa
-Sklep przyszłości to hub łączący wiele kanałów sprzedaży
-Dyskonty w Polsce stają się coraz mocniejsze
-Ekspert: Trend wegański będzie rósł w siłę
-Technologia RFID coraz ważniejsza w sprzedaży omnikanałowej
-FRSiH 2018: Jak będzie wyglądał rynek spożywczy w przyszłości i jak się zachować wobec zmian?
-Kłopotliwy zapis w ustawie o transporcie drogowym
-Polska przed wyzwaniem nowej polityki rolnej
-Konsumencki patriotyzm Polaków nie przekłada się na zachowania zakupowe
-Do 2030 roku, elastyczne formy pracy przyniosą światowej gospodarce 10 bilionów dolarów
-Ekspert: Kampanie społeczne nie budują sprzedaży mleka, ani innych kategorii


 
Archiwum
- Listopad 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.