Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-10-04
Badanie: Niemal co czwarty Polak kupował żywność w sieci

Niemal co czwarty Polak kupował żywność w sieci i choć na razie tylko 3 proc. respondentów deklaruje kupowanie jedzenia wyłącznie lub niemal wyłącznie przez internet, to wśród osób, które kiedykolwiek zamówiły produkty spożywcze w sieci, aż 49 proc. stwierdza, że w przyszłości może to być dla nich jedyny sposób kupowania żywności - wynika z badania agencji mediowej Starcom.

Z badania agencji mediowej Starcom wynika, że prawie co czwarty Polak kupował już artykuły spożywcze przez internet, z czego ponad połowa zrobiła to po raz pierwszy w ciągu ostatniego roku. Prawie 1/3 kupujących to „weterani” – pierwsze produkty spożywcze zakupili w sieci ponad dwa lata temu.

8% Polaków można zaliczyć do prawdziwej forpoczty – innowatorów, którzy nie tylko zmienili swoje nawyki związane z kupowaniem żywności, ale też propagują to wśród innych. 1/5 to tak zwani „laggardzi” – słyszeli o zakupach przez internet, ale nie ufają tej metodzie i nie zamierzają się przełamywać.

Z badania wynika również, że 37% respondentów robi w sieci zakupy produktów spożywczy od czasu do czasu, a 27% - w wyjątkowych sytuacjach, tylko 3% kupuje jedzenie wyłącznie lub niemal wyłącznie przez internet. Sklepy tradycyjne, w których artykuły możemy wybrać osobiście, dotknąć ich lub je porównać, wciąż pozostają więc naturalnym, dominującym wyborem.

Sieć wygrywa w określonych sytuacjach – gdy chcemy kupić produkty ciężkie do przeniesienia lub kupić ich dużo, wówczas perspektywa zakupów, które ktoś przyniesie nam na próg domu, staje się kusząca. Zaczynamy więc skłaniać się ku zakupom przez internet, gdy planujemy przyjęcie lub robimy zapasy. 1/3 kupujących (28%) robi w ten sposób zakupy codzienne, bez szczególnych okazji. Ankietowani wskazywali też czasami na określone sytuacje wyjątkowe – w sytuacji choroby swojej lub dziecka, gdy nie mogą wyjść z domu – wówczas taka forma zakupów jest swego rodzaju wybawieniem.

- Zrobienie zakupów spożywczych przez internet wymaga przełamania barier, technologicznych, ale też psychologicznych. Kupujący musi zmierzyć się z samym zamówieniem, i tym, że kategorie produktów w e-sklepie są w innej kolejności niż półki w ulubionym dyskoncie, ale też na przykład z tym, że widok fizycznych produktów inspirował do tego, co ugotować na obiad i czym napełnić koszyk. – mówi Marta Górecka, strategy & innovations manager w Starcomie.
– Widzimy jednak, że ci, którzy się przełamali, nie żałują - prawie połowa (49%) deklaruje, że mogłaby w przyszłości kupować żywność tylko za pośrednictwem internetu. 41%, że kupowanie jedzenia przez internet zmniejszyło częstotliwość jego wizyt w sklepach stacjonarnych. Innowatorami nazywamy zaś tych, którzy nie tylko próbują i eksperymentują, ale też zachęcają do tego innych i przyczyniają się do tego, że dany rynek rośnie, a trend staje się codziennością. 70% kupujących mówi, że poleciłaby taką formę zakupów bliskiej osobie, część przeszła od słów do czynów – 30% rzeczywiście udało się do niej przekonać kogoś ze swojego otoczenia – dodaje Górecka.

Respondenci, którzy nie kupują artykułów spożywczych przez internet, wskazują na różne bariery – od technicznych (nieznajomość sklepów oferujących taką formę zakupów, brak umiejętności, zaznajomienia z kupowaniem przez internet w ogóle), przez cenowe, brak szerokiego wyboru, aż po koszty i problemy z dostawą. 40% osób nie ma zaufania do jakości i świeżości produktów oferowanych w sklepach on-line. 57% deklaruje, że woli osobiście wybrać produkty jakie kupi – co może oznaczać chęć porównania ich na miejscu, ich jakości oraz świeżości, ale też jest oznaką konkretnych przyzwyczajeń.

Wizyta w sklepie stacjonarnym umożliwia krążenie między regałami, zaznajomienie się z promocjami i nowościami, a także podejmowanie decyzji zakupowych „na gorąco”, pod wpływem tego, co widzimy na półce. Wśród innych powodów, najczęściej wymienianym był brak dostępności zakupów spożywczych przez internet w miejscowości zamieszkania – większość dużych sklepów spożywczych dostarcza żywność na terenie dużych miast lub na określonych obszarach, które w praktyce znajdują się w rejonie ich magazynów.

Wygoda związana z taką formą zakupów wydaje się być szczególnie istotna dla osób posiadających dzieci – ma je aż 78% kupujących on-line (wśród niekupujących jest to 63%). Co ciekawe, kupowaniu produktów spożywczych w sieci sprzyja też bycie w związku, a także mieszkanie w dużym mieście – w głównej mierze jest to spowodowane obszarem dostaw dużych sklepów internetowych, ale też otwartością na nowe trendy. Prawie połowa kupujących online to mieszkańcy dużych i wielkich miast.

Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=989 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ekspert: Bezobsługowe sklepy forpocztą automatyzacji
-KRIR: Rolnicy mogą nie zdążyć z wnioskami o pomoc suszową
-Jednostka certyfikująca TUV NORD Polska organizuje w przyszłym tygodniu szkolenie na temat jakości w branży spożywczej
-Singapur chce zakazać reklamy słodzonych napojów
-Afrykańskie państwo chce znacjonalizować plantacje kawy
-Kobiety spędzają na zakupach nawet 2 godziny, o pół godziny dłużej niż mężczyźni
-Ekspert: Zakupy w dyskontach przestały być bolesnym doświadczeniem
-W marcu 2020 roku PiS oceni zakaz handlu
-Analiza rynku detalicznego: Sklepy częściej stawiają na promocję jabłek niż bananów
-Co trzeci Polak nie segreguje śmieci (badanie)
-Niemcy: Rośnie popularność automatów vendingowych z mięsem
-Jak konsument może sprawdzić wiarygodność e-sklepu?
-Ekspert: Jak zmienić dotychczasowy model e-sklepu?
-Uzasadnianie zmian legislacyjnych powinno być obowiązkowe


 
Archiwum
- Październik 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.