Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-10-04
Na równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom

W najnowszym rankingu Równi w Biznesie przygotowywanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu analitycy ocenili 25 największych producentów nabiału i tłuszczów do smarowania pieczywa. Z rankingu jednoznacznie wynika, że na równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom. Wyjątkowy jest rynek mleka, na którym SM Mlekpol, mimo że jest liderem sprzedaży, znajduje się też w pierwszej trójce rankingu Równi w Biznesie. Takie samo miejsce w rankingu producentów jogurtu zajął lider tego rynku Danone. Liderzy pozostałych rynków wypadli słabo, co świadczy o tym, że w swoich strategiach faworyzują klientów dyskontów i supermarketów.

Wyniki zostały przedstawione w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

- Z rankingu jednoznacznie wynika, że na równym traktowaniu klientów wszystkich sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

– Najwięksi producenci najlepsze cenowo oferty zwykle kierują głównie do dyskontów i supermarketów, co powoduje, że klienci osiedlowych sklepów swoich ulubionych produktów nie kupują tam, gdzie mają najbliżej. Co nie oznacza, że udają się po nie do oddalonego sklepu. Często nie kupują ich wcale lub wybierają produkt innego producenta – dodaje.

Liderzy równego traktowania
Zjawisko to widać na rynku jogurtów. Podobnie jest z mlecznymi deserami. Również na rynku masła i margaryny próżno szukać w czołówce rankingu największych producentów. Lider tego rynku zajął w rankingu dopiero 8 miejsce, a w czołówce znalazły się firmy, które znajdują się dopiero w drugiej połowie listy liderów rynku pod względem ogólnej sprzedaży. Równie słabo prezentują się najwięksi producenci śmietany. Wyjątkowy jest rynek mleka, na którym SM Mlekpol, mimo że jest liderem sprzedaży, znajduje się też w pierwszej trójce rankingu „Równi w Biznesie”. Jednak ta sama firma znacznie słabiej wypada w rankingu producentów serków słodkich i homogenizowanych, na którym znowu potwierdza się reguła, że podobne strategie wobec wszystkich rodzajów sklepów stosują przede wszystkim mniejsi dostawcy.

- Produkty świeże powinny być kupowane w pobliżu miejsca zamieszkania, czyli w sklepach małoformatowych. Dlatego dziwi fakt, że pomimo iż konsumenci robią ponad 40% wszystkich swoich zakupów spożywczych w sklepach małoformatowych, to jedynie 28%* stanowią zakupy związane z kategorią nabiału. I traci na tym konsument, ponieważ nie ma świeżego towaru w domu. Jest to również niekorzystne dla detalistów i dla producentów, którzy tracą na szybkości i na wielkości obrotu, bo konsument kupuje mniej niż by mógł. Bardzo ryzykowna jest strategia największych producentów nabiału, którzy znaczącą część swojej sprzedaży uzależniają od dyskontów, powodując ogromną presję cenową na rolników – ocenia Pedro Martinho.

Mleko się rozlało
W poprzednich edycjach ranking z grupy produktów świeżych obejmował tylko mleko. W tym roku Grupa Eurocash i Polska Izba Hadlu postanowiły rozszerzyć analizę o inne popularne kategorie produktowe. W każdej z nich uwzględnieni są producenci, którzy razem zajmują co najmniej 90% rynku. Taki udział w polskim rynku ma np. 5 producentów mlecznych deserów, 7 – jogurtów i 10 wytwórców śmietany. Obliczenia dotyczące poszczególnych firm były robione na podstawie posiadanych danych Nielsena za okres czerwiec 2018 – maj 2019, pochodzących z dyskontów, supermarketów i sklepów małoformatowych. Analiza objęła tylko najpopularniejszy asortyment, generujący w sumie 80% sprzedaży danego producenta.

O miejscu firmy w rankingu zadecydowały punkty przyznane za: poziom cen w różnych kanałach sprzedaży, zrównoważoną dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu oraz dedykowane produkty.

* Dane na podstawie Panel Handlu Detalicznego Nielsen; rynek małoformatowy; kategoria nabiał, dane za okres sierpień 2018-lipiec 2019

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/na-rownym-traktowaniu-klientow-wszystkich-rodzajow-sklepow-najbardziej-zalezy-mniejszym-producentom,176305.html

Źródło: portalspozywczy.pl/pr

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ekspert: Bezobsługowe sklepy forpocztą automatyzacji
-KRIR: Rolnicy mogą nie zdążyć z wnioskami o pomoc suszową
-Jednostka certyfikująca TUV NORD Polska organizuje w przyszłym tygodniu szkolenie na temat jakości w branży spożywczej
-Singapur chce zakazać reklamy słodzonych napojów
-Afrykańskie państwo chce znacjonalizować plantacje kawy
-Kobiety spędzają na zakupach nawet 2 godziny, o pół godziny dłużej niż mężczyźni
-Ekspert: Zakupy w dyskontach przestały być bolesnym doświadczeniem
-W marcu 2020 roku PiS oceni zakaz handlu
-Analiza rynku detalicznego: Sklepy częściej stawiają na promocję jabłek niż bananów
-Co trzeci Polak nie segreguje śmieci (badanie)
-Niemcy: Rośnie popularność automatów vendingowych z mięsem
-Jak konsument może sprawdzić wiarygodność e-sklepu?
-Ekspert: Jak zmienić dotychczasowy model e-sklepu?
-Uzasadnianie zmian legislacyjnych powinno być obowiązkowe


 
Archiwum
- Październik 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.