Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Owoców i warzyw

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-08-09
Polacy najczęściej kupują warzywa w dyskontach

W okresie minionych 12 miesięcy (07/2016 – 06/2017) polskie gospodarstwa domowe kupiły 1 978 tys. ton świeżych warzyw, wydając na nie ok. 6,1 mld złotych. Rynek ten nieznacznie się skurczył w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – o 1,8 proc. w ujęciu wolumenowym oraz o 3,5 proc. w ujęciu wartościowym.

Przeciętna polska rodzina w ciągu roku spożyła 146 kg warzyw, czyli niespełna 3 kg tygodniowo. Warzywa kupowała średnio 84 razy w ciągu roku, czyli raz na 4 dni, wkładając do koszyka przeciętnie 1,7 kg.

Największą popularnością w Polsce (pod względem wydatków) cieszą się pomidory, ziemniaki, papryka, ogórki długie oraz cebula. Natomiast ranking pod względem konsumpcji, czyli kilogramów zjedzonych w jednej przeciętnej rodzinie, jest już nieco inny. Przeciętne gospodarstwo w ciągu roku najwięcej zjada ziemniaków (59 kg), pomidorów (22 kg), marchwi (12 kg), cebuli (11 kg), kapusty (10 kg) oraz ogórków gruntowych (7 kg).

Analizując konkretne warzywa, które odnotowały bardziej znaczące wzrosty wolumenu rok do roku, na uwagę zasługują m.in.: marchew (+11 proc.), buraki (+10 proc.), seler (+9 proc.), pietruszka (+12 proc.), fasolka szparagowa (+21 proc.) oraz szpinak (+34 proc.). Na uwagę zasługuje też coraz bardziej popularny jarmuż (+62 proc.), po który sięga w Polsce 8 proc. gospodarstw domowych (+1,9 pp. w ujęciu rok do roku). Natomiast warzywa, które odnotowały relatywnie większe spadki wolumenu, to m.in.: ogórki długie (-10 proc.), kalafior (-11 proc.), bób (-25 proc.), kalarepa (-13 proc.), bakłażany (-23 proc.) oraz brukselka (-31 proc.).

Największym kanałem dystrybucji pod względem wydatków na świeże warzywa pozostają dyskonty. To ten kanał odpowiada obecnie za 34 proc. sprzedaży warzyw w Polsce, podczas gdy małoformatowe sklepy (wielobranżowe oraz spożywcze) odpowiadają za 22 proc., supermarkety – 17 proc., a hipermarkety za 13 proc. Na bazarach realizowanych jest 12 proc. wydatków gospodarstw domowych, natomiast w warzywniakach tylko 7 proc. Obecnie jedynym kanałem, który odnotował wzrost w kategorii są dyskonty, czyli głównie sieci: Biedronka, Lidl, Netto i Aldi.

Zarówno Biedronka, jak i Lidl, mając na celu dalsze dynamiczne wzrosty swoich obrotów, starają się zwiększyć zarówno częstotliwość wizyt w swoich sklepach, jak i wartość przeciętnego koszyka zakupowego. Jedną z dróg prowadzących do tego jest stałe monitorowanie oraz poprawa procesu zarządzania kategoriami generujących ruch w sklepach. Do takich kategorii należą właśnie świeże warzywa i owoce.

„Mając na uwadze powyższe dane, a także obserwując trendy konsumenckie – coraz większą dbałość o to, co jemy, bo zdrowa żywność daje poczucie bezpieczeństwa, należy wnioskować, iż kanał ten dalej będzie zyskiwał na rynku świeżych warzyw, a półka ze zdrową żywnością oraz warzywami i owocami BIO lub organicznymi, będzie się dalej poszerzała” – mówi Michał Maksymiec, Senior Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK Polonia.

Źródło: portalspozywczy.pl / GFK


Źródło:
...
 
 
-Rynek ziemniaków - raport ekspertów IERiGŻ
-Dania: Nawet 40 proc. badanych próbek oregano zafałszowana
-Raport IERiGŻ: Rynek warzyw
-Koniec polsko-francuskiego sporu o sałatki owocowe
-Oliwek z oliwek: Wzrost globalnej produkcji może spowodować spadek cen
-Bio Naura na FRSiH: Innowacja to nie musi być tylko produkt
-Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty
-71 proc. Polaków twierdzi, że w przeszłości owoce i warzywa były smaczniejsze
-Ziemniaki - dlaczego warto po nie sięgać
-Silny spadek eksportu mrożonych wiśni z Polski
-Dietetyk: Domowe kiszonki są zdrowsze od tych, które znajdziemy w sklepach
-Sok pomarańczowy to cenne źródło antyoksydantu beta-kryptoksantyny
-Polacy najchętniej kupują warzywa i owoce od rolnika lub w osiedlowym sklepie
-Badanie IMAS: Jaki wizerunek ma żywność ekologiczna?
-Produkcja win owocowych wzrosła we wrześniu i po trzech kwartałach
-Wielu młodych Polaków ma problemy z wagą
-Zbiory jabłek w UE najniższe od co najmniej 1961 r. Ceny idą w górę
-Wzrosła liczba producentów ekologicznych
-Rośnie znaczenie polskiego sektora przetwórstwa owocowo-warzywnego
-PIORiN zacieśnia współpracę na rzecz bezpieczeństwa żywności pochodzenia roślinnego
-Trudna sytuacja w sadownictwie - Unia Owocowa apeluje do ministra rolnictwa
-Superfoods - czy będą kolejne transakcje na rynku "nadżywności"?
-WKG 2017: Polska Wschodnia jest słabo zorganizowana pod kątem produkcji na większą skalę
-Eksperci IŻŻ: Podstawą zdrowej diety jest różnorodność

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.