Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Owoców i warzyw

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-08-11
Polacy jedzą coraz więcej owoców, mimo wzrostu cen

Dane pochodzące z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wskazują, iż w okresie od lipca 2016 r. do czerwca 2017 r., w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wielkość rynku owoców wzrosła o 3 proc. Przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce coraz częściej, czyli co około 5 dni, i coraz więcej na osobę (+3 proc.) kupowało owoce, pomimo, iż ceny owoców wzrosły w tym czasie o 1 proc. (wpływ miał głównie wzrost cen takich owoców, jak banany, pomarańcze i truskawki).

Wzrost cen był najbardziej odczuwalny wśród najuboższych gospodarstw domowych. Gospodarstwa z dochodem do 699 zł netto miesięcznie na osobę były grupą demograficzną, w której zanotowano znaczny, bo 7-procentowy spadek wolumenu kupionych owoców. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku najmłodszych gospodarstw, do 29 roku życia, wśród których spadek wyniósł -11 proc.

W omawianym okresie największa część polskich gospodarstw domowych kupiła banany (94 proc.), jabłka (93 proc.), cytryny (91 proc.) oraz mandarynki (88 proc.). To właśnie jabłka i banany stanowiły największą część wolumenu kupionych owoców (odpowiednio 27 i 18 proc.). Banany i jabłka należą do owoców z najniższą ceną za kilogram, w dodatku cena bananów i jabłek podlega w ciągu roku mniejszym, niż w przypadku innych owoców, fluktuacjom. Jest na niskim stabilnym poziomie i właściwie w ciągu roku nie ma okresów, w których wyjątkowo wysoka cena może odstraszać potencjalnych nabywców.

Dane z badania GfK Consumer Life potwierdzają, iż polscy konsumenci poszukują wszelkich sposobów ułatwiania sobie życia. Już około 40 proc. konsumentów deklaruje, że zawsze szuka w tym zakresie ułatwień, jeszcze więcej badanych deklaruje, iż co najmniej raz w tygodniu je „w biegu”, czy to idąc, czy jedząc przy biurku lub za kierownicą. To oznacza zapotrzebowanie na łatwe w transporcie, niepsujące się poza lodówką, gotowe do spożycia i niebrudzące produkty. Banan i jabłko odpowiadają na te potrzeby i być może częściej służą jako zdrowa przekąska.

Coraz więcej gospodarstw domowych kupuje owoce egzotyczne. W okresie ostatnich 12 miesięcy znacznie więcej konsumentów niż w odpowiadającym okresie roku poprzedniego kupiło awokado, owoce sharon/kaki, mango oraz limonki. W wartościach absolutnych największy wzrost wolumenu zanotowały największe kategorie owoców – jabłka i banany, jednak najbardziej znaczący wzrost procentowy można zaobserwować wśród owoców egzotycznych, takich jak np. awokado, mango i limonka, które zanotowały wzrost wolumenu w przedziale od 33 do 47 proc.

W omawianym okresie największa część wolumenu owoców została kupiona w dyskontach – około 38 proc. W sklepach sieci Biedronka kupiono ponad 25 proc. wolumenu owoców. Ponad dwa razy mniej wolumenu owoców niż w dyskontach kupiono w supermarketach (17 proc.) i hipermarketach (14 proc.). Kanałami, w których sprzedaż owoców wciąż rośnie są dyskonty, sklepy wielobranżowe i supermarkety. Wzrost tych kanałów odbywa się kosztem sklepów spożywczych oraz hipermarketów.

Źródło: portalspozywczy.pl / Gfk


Źródło:
...
 
 
-Rynek ziemniaków - raport ekspertów IERiGŻ
-Dania: Nawet 40 proc. badanych próbek oregano zafałszowana
-Raport IERiGŻ: Rynek warzyw
-Koniec polsko-francuskiego sporu o sałatki owocowe
-Oliwek z oliwek: Wzrost globalnej produkcji może spowodować spadek cen
-Bio Naura na FRSiH: Innowacja to nie musi być tylko produkt
-Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty
-71 proc. Polaków twierdzi, że w przeszłości owoce i warzywa były smaczniejsze
-Ziemniaki - dlaczego warto po nie sięgać
-Silny spadek eksportu mrożonych wiśni z Polski
-Dietetyk: Domowe kiszonki są zdrowsze od tych, które znajdziemy w sklepach
-Sok pomarańczowy to cenne źródło antyoksydantu beta-kryptoksantyny
-Polacy najchętniej kupują warzywa i owoce od rolnika lub w osiedlowym sklepie
-Badanie IMAS: Jaki wizerunek ma żywność ekologiczna?
-Produkcja win owocowych wzrosła we wrześniu i po trzech kwartałach
-Wielu młodych Polaków ma problemy z wagą
-Zbiory jabłek w UE najniższe od co najmniej 1961 r. Ceny idą w górę
-Wzrosła liczba producentów ekologicznych
-Rośnie znaczenie polskiego sektora przetwórstwa owocowo-warzywnego
-PIORiN zacieśnia współpracę na rzecz bezpieczeństwa żywności pochodzenia roślinnego
-Trudna sytuacja w sadownictwie - Unia Owocowa apeluje do ministra rolnictwa
-Superfoods - czy będą kolejne transakcje na rynku "nadżywności"?
-WKG 2017: Polska Wschodnia jest słabo zorganizowana pod kątem produkcji na większą skalę
-Eksperci IŻŻ: Podstawą zdrowej diety jest różnorodność

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.