NetBrokers Sp. z o.o. is a biggest internet trading platform in Poland for agro-business sector.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Table of offers
 Code:
 ID:
 Password:
Enter Register
   
 
  | About us | Price list | Advertisement | Press Info | Directions for use | Contact | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Place for advertisement Place for advertisement
 
 
      Display results: 10 25 50 all                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Business section:  Gadu-Gadu 4997525 | back | next | down | main page | administrator |     
 
 
European Union
  Common Agricultural Policy
- General informations
- Direct surcharges
- WPR na lata 2014-2020
- Direct payments

-

Foreign trade
- Portal of EU
   
Markets
  Meat
- Quotations
- Notowania rynków zagranicznych
- Comments and analyses
- Info MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Cereal
- Quotations
- Comments and analyses
- Info MRiRW
  Pasze
- Quotations
- Comments and analyses
- Info MRiRW
  Fruits and vegetables
- Quotations
- Comments and analyses
- Info MRiRW
  Milk
- Quotations
- Comments and analyses
- Info MRiRW
  Sugar
- Comments and analyses
- Info MRiRW
  Forecast
- General,    Meat
- Cereal,      Milk
  Diagrams of prices
- Diagrams from table NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Zboża

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-09-20
Co trzeci konsument ogranicza spożycie pieczywa (raport)

Z najnowszego raportu GfK dotyczącego rynku pieczywa wynika, iż głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym. Kobiety, częściej niż mężczyźni, wskazują również na alergię pokarmową, jako na czynnik decydujący. To główne przyczyny, z powodu których już co trzeci konsument ogranicza spożycie pieczywa.

W raporcie GfK uwzględniono produkty piekarnicze typu chleb, kajzerki, inne bułki (np. sznytka, grahamka, ciabatta), chałki, słodkie bułki i rogale, drożdżówki, bagietki, półbagietki, słone przekąski piekarnicze, ciastka francuskie z nadzieniem, croissanty, pieczywo tostowe, bułki długie (np. paryska, wrocławska), paluchy/paluszki i bułki do hamburgerów i hot-dogów.

Co czwarty konsument od czasu do czasu samodzielnie wypieka pieczywo w domu i robi to średnio dwa razy w miesiącu. Najczęściej samodzielnie wypiekanym rodzajem chleba jest chleb żytnio-pszenny. Osoby, które wypiekają chleb w domu robią to głównie ze względów zdrowotnych – uważają, że samodzielnie wypieczony chleb jest zdrowszy (51 proc.), nie zawiera konserwantów (48 proc.), dodatkowo sama czynność daje satysfakcję (48 proc.) i pozwala kontrolować skład (46 proc.).

Pomimo tego pieczywo jest kategorią bardzo popularną i często kupowaną. 70 proc. konsumentów deklaruje, iż codziennie lub prawie codziennie kupuje produkty z tej kategorii. Odsetek ten jest najwyższy wśród gospodarstw domowych z dziećmi (80 proc.).

Dzieci spożywają pieczywo średnio 17 razy w tygodniu. Niemal 80 proc. dzieci w wieku szkolnym zabiera do szkoły kanapki zrobione w domu, a około 30 proc. zabiera do szkoły bułki, drożdżówki lub pączki.

W przypadku każdego segmentu uwzględnionego w analizach zawarte w raporcie informacje różnicują produkty pod kątem tego czy zostały przyniesione do domu, czy też nie. Dla przykładu, w przypadku kajzerek są one kupowane w większej ilości do domu niż spontanicznie, a konsumenci preferują te, które wypiekane są na miejscu.

Z wyników zawartych w raporcie wynika, iż w przypadku kajzerek przyniesionych do domu połowa konsumentów nie eksperymentuje – kupuje to, co sprawdzone i wypróbowane. Dość istotnym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego produktu we wszystkich segmentach okazał się fakt czy dany produkt był wypiekany na miejscu, czy dowożony z zewnątrz.

W raporcie szczegółowo zostały zaprezentowane powody wyboru danego sklepu przy zakupie pieczywa. W przypadku kajzerek najważniejsza okazała się lokalizacja sklepu, oraz to, czy sklep był „pod drodze".

Źródło: portalspozywczy.pl za GfK


Źródło:
...
 
-Rośnie eksport produktów przetwórstwa zbóż
-Rynek zbóż - raport IERiGŻ
-Wyższy wolumen zbiorów oraz ceny zbóż sprzyjają inwestycjom w gospodarstwach
-Pieczywo chrupkie: Dobre prognozy dla producentów (badanie)
-Chleb w restauracji: od czekadełka do deseru
-USDA: Produkcja zbóż w sezonie 2017/2018 w Polsce wyniesie 31,9 mln ton
-Ponad 70% Polaków nie wie, jak rozpoznać zawartość tłuszczów trans w produktach
-Silny spadek cen pszenicy
-Słaba jakość tegorocznych nasion rzepaku
-Wzrost cen surowców rolnych
-KE: Zbiory zbóż w UE poniżej średnich
-Spożycie pieczywa spadło o ponad połowę
-Polacy chcą ograniczenia tłuszczów trans w produktach
-Zbiory rzepaku nawet o 20% niższe
-PSPO: Rzepak stanowi cenne źródło białka paszowego
-W przetwórstwie zbóż trwa ożywienie inwestycyjne
-Światowa produkcja rzepaku wzrośnie po trzech latach spadku
-KE uruchomiła obserwatorium dla zbóż i oleistych
-W Rosji zebrano ponad 22 mln ton zbóż
-PSPO: W I połowie 2017 r. tłocznie oleju przerobiły prawie 1,14 mln ton nasion rzepaku
-IŻŻ: Gluten obecny jest często w wędlinach, daniach gotowych i jogurtach. Ale zdrowym ludziom nie szkodzi
-USDA: Wzrosła prognoza światowej produkcji zbóż paszowych, lekko spadła pszenicy
-USDA: Wzrost prognozy światowej produkcji nasion oleistych w sezonie 2017/2018
-Instytut Żywności i Żywienia: Tłuszcze trans istotnym zagrożeniem dla zdrowia

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Business section:  Gadu-Gadu 4997525 | back | next | up | main page | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.